آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 25 مرداد ماه 1396 = 16-08 2017

انتقاد مطهری و پاسخ وزیر اطلاعات روحانی

علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی امروز در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات سخنراني كرد و از جمله گفت: نمی شود که وزیر در امور مختلف بگوید از دست من خارج است.

مطهری گفت: مخالفت من با وزیر پیشنهادی اطلاعات جناب آقای علوی بیشتر ناشی از یک نقص ساختاری در حوزه اطلاعات کشور است. یعنی ما یک نقص ساختاری در حوزه اطلاعات داریم که باعث کاهش قدرت نظارت مجلس و تضییع حقوق ملتِ شده است. این مخالفت در واقع دفاع از حقوق مجلس و مردم است.

وی افزود: این نقص ساختاری عبارت است از تداخل مسئولیت ها و وظایف نهادهای اطلاعاتی مختلف که منجر به پاسخگو نبودن در برخی امور شده است. به همین جهت نیاز به وزیری داریم که زمینه رفع این نقص را فراهم کند. باید وزیری را انتخاب کنیم که به سایر نهادها و سازمانها اجازه دخالت در حیطه کار وزارت اطلاعات را ندهد.

محمود علوی در پاسخ به انتقادات علی مطهری گفت: ایشان طوری گفتند که انگار کسی به اختیاراات قانون ما تعدی کرده و دست چپاول به اختیارات قانونی ما دراز شده است. اما چنین چیزی نیست.

وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: اختیاراتی که نهادهای مخالف دارند، یا مرجع ولایی دارند و یا مرجع قانونی دارند و به هر دو مرجع پایبند هستیم و به آن ارج می‌نهیم. تعاملی که اکنون بین ما و نهادهای اطلاعاتی از جمله اطلاعات سپاه حاکم است، در وضعیتی است که مقام معظم رهبری از این تعامل اظهار مسرت کردند.

وی افزود: اگر مقام معظم رهبری همه وظایف وزارت اطلاعات را به نهاد دیگری واگذار کنند، دست ادب و تمکین به سینه می گیریم و با دل و جان می پذیریم.



مهر August 16, 2017 01:53 PM

پس خاك بر سر اين وزير اطلاعات كه مى گويد ما نوكر و مخلص رهبر خامنه اى هستيم اختيارى از خود نداريم هر چه خامنه اى بگويد ما همان را انجام مى دهيم يعنى اگر رهبر بر... ما آن را در دهان قرقره مى كنيم

گزارش یا اعتراض به این نظر


شمسعلى ميرزا August 16, 2017 06:53 PM

اى خاك بر سر همه دست اندركاران رژيم خون واعدام چه اصلاح طلب چه اصولگرا و يا هر بى پدر ومادر ديگه اى، مطهرى خودش از همه بدتره ، ديگ به ديگ ميگه روت سياه، تمام اين مشكلات مملكت ما از اخوند و اخوند زاده است كه مطهرى هم يكيشونه خدا همه اينهارو بدرك واصل كنه تا از بام تا شام عوام فريبى نكنند ، امين
اميدوارم سانسور نشه اين مطالب

گزارش یا اعتراض به این نظر


سینا August 17, 2017 01:01 AM

دوستان لطفا این عنوان رو پاک کنید شما اینهمه با خبر سر و کار دارید توی این چهارسال خط فکری علوی رو هنوز پیدا نکردید ؟ علوی کلا دو یا سه بار اومد تلویزیون و هر بار به شدت از صدا و سیما و اصولگراها انتقاد کرد و یک بار هم به این گفته ی خامنه ای برجام یعنی خسارت محض شدیدا حمله کرد و الان هم خامنه ای نمی خواست علوی رو ولی روحانی تونست حفظش کنه و توی این دو سال بارها با اصلاعات سپاه درگیر شده تا حدی که موقع دستگیری تلگرامی ها به قوه ی قضائیه گفت اینها بی گناهن و اژه ای تهدید به بازداشتش کرد و علوی هم گفت بله منهم مجرمم و اگه این پیشینه رو بدونی که لااقل دو نمونش توی تلویزیون گفته شد منظور علوی اینه که مقام معظم پشت اطلاعات سپاهه و همونم احتمالا توی کار جمع کردن وزارت و دادن همه چیز به سپاه روشنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: