آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 مهر ماه 1396 = 20-10 2017

پیام کارگر دربند از زندان مخوف؛ شرح مظالم

دادستان برای توجیه اقدامات غیرقانونی درباره رضا شهابی، دروغ می‌گوید
پیام رضا شهابی از زندان رجایی شهر؛ شرح مظالم و قدردانی از مردم


عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران اخیرا در نشست شورای معاونان دادستانی تهران، اتهامات رضا شهابی را «همکاری با یکی از گروهک‌های معاند نظام از طریق جمع‌آوری اطلاعات و اخبار امنیتی و ارسال آن برای گروهک معاند و اخذ وجه از آنان» اعلام کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین بین المللی، در پی این اتهامات جدید دادستانی تهران، یک فعال کارگری سندیکای شرکت واحد گفت چنین اتهاماتی در پرونده رضا شهابی، حتی در مرحله بازجویی، مطرح نشده و دادستان تهران برای توجیه اقدامات غیرقانونی قوه قضائیه به دروغگویی متوسل شده است.

پیام رضا شهابی از زندان رجایی شهر
شرح مظالم و قدردانی از مردم

خبرگزاری هرانا -رضا شهابی سندیکالیست سرشناس ایرانی با انتشار پیامی از زندان به شرح نقض حقوق انسانی خود پرداخته و از مردم و فعالان کارگری بخاطر استمرار حمایت قدردانی کرده است.

متن نامه را که سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه منتشر کرده را در ادامه بخوانید؛

با گرمترین درودها

بدینوسیله از تمامی کارگران، اعضای سندیکا، دانشجویان، فعالین اجتماعی و خانواده ها و انسانهای آزاده که به حبس ناعادلانه من و دیگر فعالین کارگری اعتراض کرده اند کمال قدردانی و تشکر را دارم. همچنین از کلیه تشکلات بین المللی کارگری از اقصی نقاط جهان که با ارسال نامه های اعتراضی به مقامات حکومتی خواهان آزدی بدون قید و شرط اینجانب و دیگر کارگرن زندانی شده اند بسیار سپاسگزارم.

اذیت و آزار من و خانواده ام از سال ۱۳۸۹ که مامواران لباس شخصی مرا در حین رانندگی و در حضور مسافران به اتهام ساختگی سارق مسلح دستگیر کردند تا امروز لحظه ای متوقف نشده است. ۱۹ ماه در سلول انفرادی بازداشتگاه ۲۰۹ زندان اوین تحت بازجویی های طولانی مدت و شدیدترین برخوردهای فیزیکی، روحی و روانی بودم و چندین بار تهدید به اعدام شدم. در این سال ها بارها عمل حراحی و معاینه و مداوای پزشکی داشته ام و به دفعات مجبور گردیدم که برای رساندن صدای حق خواهی ام دست به اعتصاب غذاهای طولانی بزنم. برای چی؟ چرا یک کارگر باید به دلیل دفاع از حقوق ابتدایی خود و همکارانش اینچنین آزار ببیند و سلامتی خودش و خانواده اش به خطر بیافتد؟ تصور کرده بودند که با این اعمال سرکوبگرانه و ایجاد رعب و وحشت می توانند سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و دیگر تشکلات کارگری مستقل را مرعوب کنند و سرجایشان بنشانند. اما هیچگاه اینچنین نشد و نخواهد شد. مادام که کارگران را استثمار و بی رحمانه سرکوب می کنند، حق کارگران را بی مهابا پایمال می کنند و در عین حال سرمایه داران و اختلاس گران و غارت گران اموال عمومی را مورد حمایت قرار می دهند؛ تشکل و اعتراض و اعتصاب خواهد بود.

وضعیت من کماکان ناروشن است و با وجود وعده های مقامات برای پایان دادن به این وضعیت، کماکان در حبس و بدون مراقبت پزشکی مناسب به سر می برم. حمایت همبندان محترمم، خانواده عزیزم، همسر بزرگوارم و همکاران زحمتکش سندیکای کارگران شرکت واحد و نیز حمایت کارگران و مدافعین حقوق کارگری و انسانی در ایران و در سطح بین المللی تنها ضامن آزادی من و دیگر همقطاران در بند خواهد بود.

پیروز باشید
رضا شهابی
زندان رجایی شهر-کرج



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: