آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 مهر ماه 1396 = 15-10 2017

نامه سرگشاده دختران موسوی و رهنورد

نامه سرگشاده دختران موسوی و رهنورد: منتظر مرگ والدینمان هستند

خبرگزاری هرانا – کوکب، زهرا و نرگس موسوی، دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد، دو تن از رهبران جنبش اعتراضی پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ ایران در نامه‌ای سرگشاده به “مراجع و علمای عظام، حوزه‌های علمیه و مدارس دینی در جهان اسلام”، بشدت از وضعیت حصر والدین خود انتقاد کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بی بی سی، در این نامه آمده است که مسئولان حصر، رسیدگی پزشکی به وضعیت آقای موسوی و خانم رهنورد را “تا جای ممکن با تاخیر” انجام می‌دهند “تا عواقب، آثار و آزار متعدد از خود به جای گذارد”.

آنها نوشته‌اند: “اکنون به جای آزادی، مرگ تدریجی محصوران در حصر آرزو و برنامه عده‌ای و نیز راه حل آسان منتخب، برای عده‌ای دیگر شده تا به جای حل این مشکل غیرقابل انکار، به انتظار آن بنشینند و بعد هم با هزار ترفند از مسئولیت آن بگریزند”.

دختران آقای موسوی و خانم رهنورد گلایه کرده‌اند که بین ملاقات‌های هفتگی آنها با والدینشان، اجازه ارتباط دیگری به آنها داده نمی‌شود، مگر بر اساس “پروتکلی نامشخص” تا تقاضای آنها برای برقراری تماس تلفنی از سوی “افرادی نامشخص” بررسی شود.

آقای موسوی، خانم رهنورد و مهدی کروبی از بهمن ماه سال ۱۳۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند و به گفته مقامات ایران، اداره حصر آنها به عهده وزارت اطلاعات است که قوه قضائیه بر آن نظارت دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: