آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 27 مرداد ماه 1396 = 18-08 2017

واکنش آلمان به مداخله جویی بی سابقه اردوغان

اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز بعد از خطبه های نماز جمعه در استانبول در گفت وگو با خبرنگاران، سه حزب دموکرات مسیحی (حزب مرکل) ، سوسیال دموکرات و حزب سبز آلمان را 'دشمنان ترکیه' دانست و از ترک تبارهای آلمان خواست در انتخابات پارلمانی فدرال روز دوم مهر ماه (24 سپتامبر ) به این احزاب رای ندهند.

وی افزود: این احزاب گمان می‌کنند که هر قدر علیه ترکیه موضع بگیرند، آرای آنها نیز به همان میزان افزایش خواهد یافت ؛ به هموطنان خود در آلمان توصیه می کنم که مبادا اشتباه کرده و از اینها حمایت کنند چرا که این احزاب بدخواه ما هستند؛ به احزاب دموکرات مسیحی، سوسیال دموکرات و حزب سبزها در انتخابات آتی آلمان باید درسی داده شود.

مقامات آلمانی اظهارات اردوغان را دخالت در امور کشورشان دانسته و آن را رد کردند.

به گزارش دویچه وله، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان جمعه شب در یک تجمع انتخاباتی در شهر 'هرفورد' در شمال غربی آلمان با رد اظهارات اردوغان گفت: ما هیچگونه مداخله ای را نمی پذیریم و همه آلمانی ها از جمله ترک تبارهای حق دارند آزادانه رای دهند.

زیگمار گابریل وزیر امور خارجه آلمان نیز اظهارات رئیس جمهور ترکیه را محکوم و آن را مداخله جویی بی سابقه در حق حاکمیت کشورش قلمداد کرد.

این قمام آلمانی، اردوغان را متهم کرد که می خواهد مردم آلمان را رو در روی یکدیگر قرار دهد و از رای دهندگان آلمانی خواست به آنهایی که می خواهند ما را در برابر هم قرار دهند نشان دهند که ما در این بازی شرورانه مشارکت نمی کنیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: