آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 13 دی ماه 1397 = 03-01 2019

درخواست موسوی برای پخش نوار مذاکراتش

میرحسین موسوی خواستار انتشار نوار "کامل و بدون سانسور" گفت‌وگوهای خود با خامنه‌ای پس از انتخابات سال ۸۸ شد. این درخواست در واکنش به انتشار کلیپی از سخنان خامنه‌ای درباره انتخابات ۸۸ که دفتر او نشر داده طرح شده است.

دفتر رهبر جمهوری اسلامی به تازگی و به بهانه انتشار کتابی درباره حوادث سال ۸۸ ویدئوی کوتاهی منتشر کرده که در آن خامنه‌ای به طور تلویحی می موسوی را به دروغ‌گویی متهم کرده و او را مسئول حرکت‌های اعتراضی و ناآرامی‌های پس از انتخابات معرفی می‌کند.

وب‌سایت کلمه، در گزارشی نوشت: «میرحسین موسوی که از انتشار این کلیپ گزینشی و تقطیع شده مطلع شده پیشنهاد کرده است نوار مذاکرات رهبری با وی نیز که بعد از انتخابات صورت گرفته به صورت کامل و بدون سانسور جهت اطلاع مردم پخش شود.»

به گزارش کلمه این نخستین بار است که دفتر رهبر جمهوری اسلامی برش کوتاهی از سخنان او را درباره انتخابات مناقشه برانگیز دوره دهم ریاست جمهوری و در جمع تعدادی روحانی که صورت‌شان در کلیپ تار شده منتشر کرده است. این سخنان ظاهرا سی‌ام تیرماه ۸۸ ایراد شده است.

خامنه‌ای خطاب به روحانیان حاضر در جلسه گفته است: «آقای موسوی اعلام کرد که در این انتخابات تقلب شده و این منشاء تمام اتفاقات بعدی شد. آقای موسوی گفت: من از حق شما دفاع می‌کنم. مردم بیایید. منم میام. دعوت مردم به نافرمانی، به شورش. به استناد این که در انتخابات تقلب شده. سوال این است: شما از کجا فهمیدید در انتخابات تقلب شده؟ چه دلیلی اقامه شد؟ خب، این شد منشاء حرف‌های بعدی.»

خامنه‌ای در این دیدار به حاضران می‌گوید سعی کرده موسوی را "در صحنه" نگه دارد، در جریان تمام مذاکرات و گفت‌وگوهایی که با او شده قرار داشته و حتی روز ۲۳ خرداد ۸۸ کسی را برای هشدار دادن به دیدارش فرستاده "اما او برگشت و حرفهایی زدند که بنده را خیلی متعجب کرد".

پافشاری موسوی بر ابطال انتخابات

رهبر جمهوری اسلامی افزود: «ایشان گفته بود نه. باید انتخابات ابطال شود. ما امروز جلسه داشتیم با فلان کس و فلان کس و فلان کس و فلان کس، و همه در آن جا اتفاق نظر داشتند که باید انتخابات ابطال شود.»

خامنه‌ای با بیان این که واقعا متحیر شده بوده ادعا می‌کند: «از آن چهار نفر که در آن جلسه بودند، دو نفرشان که آقای خاتمی و آقای هاشمی بودند منکر شدند. دو نفر دیگر باقی ماند که یک نفر آن خود آقای موسوی بود.»

موسوی و نزدیکانش تا کنون درباره جلسه مشترک پس از انتخابات او با محمد خاتمی، رئیس جمهوری پیشین و اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام که دی ماه ۹۵ درگذشت خبری منتشر نکرده‌اند.

در پایان کلیپ یادشده که صحنه‌هایی از ناآرامی‌های سال ۸۸ را نیز نمایش می‌دهد آمده است که روایت این دیدار را می‌توان در کتاب "فتنه تغلب" مطالعه کرد.

به گزارش دویچه وله، در ادبیات رسمی حکومتی جنبش اعتراضی سال ۸۸ "فتنه" خوانده می‌شود. در واکنش به ادامه تظاهرات میلیون‌ها معترض در سال ۸۸، نهم دی‌ماه همان سال تظاهراتی در حمایت از حکومت سازماندهی شد که به رغم حضور کمرنگ مردم در آن به نسبت تجمع‌های معترضان، خامنه‌ای آن را نشانه "اقتدار نظام" توصیف کرد.

روایت وارونه وقایع و ترس از "فتنه ۹۸"

وب‌سایت کلمه سه روز پس از سالروز برنامه‌های حکومتی نهم دی‌ماه نوشته است: «دستگاه تبلیغاتی، نه دی امسال نیز همچون سال‌های قبل با صرف بودجه کلان از بیت‌المال اقدام به انتشار وارونه و تحریف شده وقایع ۸۸ کرده بود. ده‌ها سخنرانی در سراسر کشور، چاپ پوستر و بنر در سطح شهرها، پخش مستند تلویزیونی و نشر کتاب از جمله اقدامات حکومتی برای تبلیغ و تخریب علیه محصوران بود بدون اینکه هیچ گونه امکان دفاع برای آنان وجود داشته باشد.»


واکنش کوبنده همسر کروبی به اتهامات باند خامنه ای

همسر کروبی در نامه ای به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه خامنه ای پاسخ داده و گفته است: کروبی بیدی نیست که با این بادهای سست، بلرزد.

محسنی اژه‌ای چند روز پیش در اظهاراتی، اتهامات جدیدی علیه کروبی مطرح کرد و مدعی شد، او از عربستان و کشورهای خلیج فارس مبالغی را در سال ۱۳۸۸ دریافت کرده است.

همسر کروبی در واکنش به این اتهام تازه باند خامنه ای گفت: امیدوارم مقامات به جای رجز خوانی، شجاعت محاکمه علنی کروبی را داشته باشند، تا رسوا شود هرکه در او غش باشند.



azadi January 1, 2019 04:17 PM

ایران آزاد فقط سکولار و بویژه بدون لباس آخوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام January 1, 2019 07:20 PM

هرگز نخواهند توانست نعش این نظام متعفن را حفظ کنند خاتمی ها و روحانی ها دیده ایم ...

گزارش یا اعتراض به این نظر


قاسم January 2, 2019 12:59 PM

اژه ای همیشه جز دروغ گویی چیز دیگری نمی داند این مردک دلقک جز دروغ چیز دیگری نمی داند مردک دزد و دلقک حقه بازی چیز دیگری بارش نیست این یک آخوند نمونه است درست روباه صفت و حقه باز

گزارش یا اعتراض به این نظر


فراخوان برای آزادی و دمکراسی!!! January 3, 2019 11:29 AM

اگر آقای موسوی در این مورد جدی است و خواستار یک تغییر بنیادی در حکومت و خواستار یک حکومت دمکراتیک سکولار در ایران زمین اشغالی است، بهتر است:
• فراخوانی برای حمایت از مبارزات ملت ستمدیدهٔ ایران و اعتراضات صنفی کارگران، کارمندان، فرهنگیان، دانشجویان و رانندگان سرتاسر کشور صادر کند
• در فراخوان خود رژیم جمهوری اسلامی را به خاطر سرکوب ملت آزادیخواه ایران، «شدیدأ محکوم» کند
• در فراخوان خود، از خواست به حق مردم ایران برای «عبورهمیشگی از نظام جمهوری اسلامی» و رسیدن به یک «حکومت آزاد، دمکراتیک و سکولار در ایران زمین»، حمایت کند
• در فراخوان او برای تشکیل یک حکومت سکولار و دمکرات آینده در ایران، او بایستی:
- ایرانیت
- انسانیت
- اتحاد ملی
- مَدَنیت
- مُدِرنیت
- عدالت
- امنیت
- و حکومت قانون
را «تضمین کرده» و اذعان دارد که:
- اسلامیت
- روحانیت
- شریعت
- فقاهت
- ولایت
برای همیشه از تمام ساختارها و چشم اندازهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، علمی، اقتصادی، مالی، امنیتی و نظامی ایران برای همیشه «حذف و منسوخ» خواهند شد
این «فراخوان» تنها راه پیوستن وی به مبارزات ملی مردم ایران برای احیای دمکراسی، حقوق بشر و عدالت انسانی در جامعهٔ اسلام زدهٔ ایران خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی January 3, 2019 12:26 PM

سبزها تبدیل به بنفش شدند پس همه اینها ترفندهای رژیم آخوندی بود و باید مواضب باشیم که خواب دیگری برایمان دیده اند و به دام نیافتیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام January 3, 2019 10:29 PM

نخست وزیر امام فکر میکنه هنوز ماجرا ادامه داره! دیگه تمومه ماجرا

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: