آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 5 شهریور ماه 1396 = 27-08 2017

تنش جدید در روابط دیپلماتیک آنکارا و برلین

یک نشریه آلمانی با استناد به محافل دیپلماتیک آلمان از کشف یک مورد ناشناخته دستگیری یک تبعه آلمانی در ترکیه که حدود پنج ماه پیش رخ داده خبر داده و آن را عاملی برای بروز خشم دیپلماتیک مجدد بین آنکارا- برلین دانست.

بنا به گزارشها، یک مورد ناشناخته دستگیری یک شهروند آلمانی در ترکیه بار دیگر به عامل خشم دیپلماتیک بین آلمان و ترکیه تبدیل شده است.

نشریه بیلد آلمان با استناد به محافل دیپلماتیک نوشت که تبعه آلمانی دستگیر شده در ترکیه یک مرد 55 ساله است که حدود پنج ماه پیش توسط سازمان‌های امنیتی ترکیه دستگیر شده است. این تبعه آلمانی در حال سفر به بیت المقدس بوده است.

این تبعه آلمانی حدود پنج ماه پیش توسط پلیس ترکیه دستگیر شده است. دیپلمات‌های آلمانی تازه هفته‌ها بعد از دستگیری وی توانستند با وی ارتباط برقرار کنند.

به گفته دیپلمات ها وزارت امور خارجه و سفارت در آنکارا در ارتباط تنگاتنگ با مقامات ترکیه در این باره هستند. این مسئله که چه اتهامی به این تبعه آلمانی دستگیر شده در ترکیه وارد شده و به چه دلیل وی مدت پنج ماه است که در بازداشت به سر می برد هنوز مشخص نیست. وزارت امور خارجه ترکیه و سفارت آنکارا در برلین تا به حال در این باره سکوت کرده اند.

مسئله دستگیری اتباع آلمانی در ترکیه از مسائل مورد مناقشه بین دو کشور است و اخیرا هم دستگیری یک نویسنده آلمانی در اسپانیا با پی گیری های ترکیه جنگ لفظی شدیدی را بین مقامات دو کشور به راه انداخت.


اهانت بی سابقه به یک مقام آلمانی

نخست وزیر ترکیه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان که گفته است، ترکیه نمی تواند عضو اتحادیه اروپا شود، گفت: زیگمار گابریل غلط کرده است

به گزارش روزنامه صباح چاپ ترکیه،‌ بینعالی ییلدیریم دیروز پس از شرکت در مراسم نماز جمعه در آنکارا در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر زیگمار گابریل که گفته است، ترکیه تا زمانی که اردوغان ریاست این کشور را در دست دارد،‌ نمی تواند عضو اتحادیه اروپا شود، گفت: (‌زیگمار گابریل) غلط کرده است، وی بهتر است به امور کشورش رسیدگی کند. آنها نباید برای تحمیل خواسته های خود بر ترکیه تلاش کنند.

ییلدیریم گفت : هیچکس نمی تواند خواسته هایش را بر ترکیه تحمیل کند. هیچکس حق ندارد در امور داخلی ما دخالت کند.



omid August 27, 2017 12:48 PM

وقتی دیکتاتور ها در دنیا حکومت میکنند و دنیا غرب با بی تفاوت چشم را میبندد جا تعجب ندارد که به دولت مردان توهین کنند احمدی نژاد نمونه آنها است مشگل حکومتها ی از زیر زمین در آمده نیستند مشگل حکومتها ی مدافع ظاهرن حقوق بشر هستند که حاضرند از مردم خودشان قربانی بدهند اما گریبان این ارازل سیاسی را نگیرند !چرا ؟ باید از چرچیل پرسید

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: