آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 8 شهریور ماه 1396 = 30-08 2017

اوین؛ آخرین وضعیت زندانی مسیحی ارمنی تبار

آخرین وضعیت “سوادا آغاسر” زندانی مسیحی ارمنی تبار در اوین

خبرگزاری هرانا – سوادا آغاسر زندانی مسیحی ارمنی تبار از پیروان کلیسای گریگوری است که به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی برای تحمل ۵ سال حبس در زندان اوین به سر می برد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از محبت نیوز، دادگاه انقلاب اسلامی به جرم تبلیغ مسیحیت او را به پنج سال زندان محکوم کرده است.حکم این زندانی مسیحی در سال ۱۳۹۴ و در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی مقیسه صادر شد.

“سوادا آغاسر” روز سه شنبه ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۶ برای اجرای حکم و گذراندن دوران محکومیتش به زندان اوین احضار شد. سوادا در بند هفت زندان اوین که شرایط خاصی دارد دوران محکومیت ۵ ساله خود را می گذراند، اکثر زندانی‌های این بند اتهامات مالی دارند و تعدادی از آنها تبعیدی‌های بند ۳۵۰ هستند که بعد از ماجرای بازرسی معروف و ضرب و شتم زندانیان در ۲۸ فروردین ۹۳ به بند هفت اوین منتقل شدند.

“سوادا آغاسر” روز چهارشنبه مورخ سی‌ام مردادماه ۱۳۹۲ برابر با ( ۲۱ آگوست ۲۰۱۳) بهمراه دوتن از نوکیشان مسیحی فارسی زبان دیگر از جمله “ابراهیم فیروزی” ( از دیگر زندانیان مسیحی ) طی اقدامی از سوی افراد لباس شخصی در شهرستان کرج بازداشت شد . این دو در دفتر کار (شرکت بیمه) که متعلق به یکی از دوستانشان در کرج بوده در همان مکان توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

سوادا آغاسر پیش از این دستگیری نیز در ارتباط با پرونده یکی دیگر از بازداشت شدگان مسیحی مورد بازجویی قرار گرفت و منزل او نیز هم توسط ماموران تفتیش و برخی وسایل شخصی او ضبط شد.

با اینحال بر طبق روال دلیل و ادله‌ی درستی برای بازداشت اینگونه افراد مطرح نمی‎شود، اما شنیده ها حکایت از آن دارد که این شهروند مسیحی به اتهام فعالیت‌های تبلیغی در فیس‌بوک و ارتباط با برخی از مسیحیان فارسی زبان دلیل بازداشت او عنوان شده است .

در نهایت او روز یکشنبه مورخ ۱۱ اسفند ماه ۱۳۹۲ برابر با (دوم مارچ ۲۰۱۴) پس از گذراندن بیش از شش ماه حبس، از بند ۳۵۰ زندان اوین با قید وثیقه آزاد شد.

کمتر از دو سال بعد او که به طور موقت با قید وثیقه آزاد بود در اردیبهشت سال ۱۳۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی مقیسه به پنج سال حبس محکوم شد و در ۱۳ تیر ماه ۱۳۹۶ برای اجرای حکم پنج ساله به زندان فراخوانده شده و در حال حاضر در بند هفت زندان اوین به سر می‎برد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: