آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 26 خرداد ماه 1400 = 16-06 2021

فقر و محرومیت؛ بازماندن میلیون‌ها دانش آموز از تحصیل

در سایه فقر و محرومیت؛ بازماندن ۳ میلیون دانش آموز از تحصیل در کشور

خبرگزاری هرانا – وزیر آموزش‌ و پرورش گفت که ۳ میلیون دانش آموز در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از تحصیل بازمانده اند. به گفته وی سکونت دانش آموزان در مناطق محروم و فاقد اینترنت و همچنین عدم دسترسی به ابزار آموزشی از دلایل عمده بازماندن از تحصیل دانش آموزان بوده است. بعلاوه مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد که این استان با سهم ۴۰ هزار نفری از این مقدار، بیشترین میزان ترک تحصیل دانش آموزان در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از همشهری، در سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹، قریب به ۳ میلیون دانش آموز در کشور از تحصیل بازماندند.

بر اساس این گزارش، وزیر آموزش‌ و پرورش ضمن تایید آمار مذکور، عنوان کرد که سهم چشمگیری از دانش آموزان بازمانده از تحصیل طی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مربوط به کودکان یا نوجوانانی است که یا به ابزار هوشمند مثل موبایل و تبلت دسترسی ندارند یا در مناطقی زندگی می‌کنند که اینترنت در آنجا نیست.

قاسمعلی خدابنده، مدیرکل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی، ضمن بیان اینکه بین استان‌های کشور خراسان رضوی بیشترین آمار ترک‌تحصیل را دارد، خاطر نشان کرد: ۴۰ هزار دانش‌آموز این استان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ از تحصیل بازماندند که بسیاری از آنها در مناطق محروم خراسان زندگی می‌کنند. بعلاوه گران‌بودن ابزار هوشمند مانند تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و هزینه‌های اینترنت از دیگر دلایل ترک تحصیل این دانش آموزان بود؛ مادامی که یک گوشی ایرانی هوشمند در بازار تهران حداقل ۶ میلیون تومان قیمت دارد.

افزون بر این حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین در این‌باره گفت: ۲ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سطح این استان حضور دارند که یک هزار و ۲۲۷ نفر در مقطع متوسطه و ۷۷۳ نفر در دوره ابتدایی هستند.

احمد اسکندری‌نسب، مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان کرمان هم آمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع اول متوسطه را ۴ هزار و ۵۱۰ دانش‌آموز عنوان کرد و افزود: ۳ هزار و ۶۷۷ نفر از ۶۵ هزار کودک هفت‌ساله برای ثبت‌نام در مقطع اول ابتدایی به مدرسه مراجعه نکردند.

مهدیه یارعلی، کارشناس آموزشی بابیان اینکه اگر کمک پراکنده نیکوکاران و افراد دغدغه‌مند نبود،ترک تحصیل دانش آموزان تا دوبرابر آمار فعلی افزایش می‌یافت، افزود: آموزش‌ و پرورش وظیفه داشت که ابزار هوشمند را برای تدریس در اختیار همه معلمان و دانش آموزان قرار دهد اما نه‌تنها این کار را نکرد، بلکه باعث شد آنها در این وضعیت اقتصادی سخت، هزینه‌های گزافی را برای تهیه موبایل یا تبلت از جیب خود بپردازند.

سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در حالی تمام شد که چشم‌انداز سال تحصیلی آینده همچنان برای معلمان، دانش‌آموزان و والدین‌شان مبهم است.



فریبرز November 9, 2017 10:05 AM

شرم بر ما که در زمان شاه بخاطر یک قران گرانی بنزین زمین و زمان را به آتش کشیدیم ولی در مقابل این بی عدالتیهای از حد فزون سکوت می کنیم!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak November 9, 2017 09:13 PM

امام خمینی:
ما علاوه بر اینکه زندگی مادی شما را می‌خواهیم مرفه بشود، زندگی معنوی شما را هم می‌خواهیم مرفه باشد شما به معنویات احتیاج دارید معنویات ما را بردند اینها دلخوش نباشید که مسکن فقط می‌سازیم، آب و برق را مجانی می‌کنیم برای طبقه مستمند، اتوبوس را مجانی می‌کنیم برای طبقه مستمند، دلخوش به این مقدار نباشید معنویات شما را، روحیات شما را عظمت می‌دهیم؛ شما را به مقام انسانیت می‌رسانیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام November 28, 2017 08:15 PM

نتیجه ی حکومت امام زمان بر ایران زمین بهتر از این نمیشود مگر میشود این جناعت سعادت ایران و ‌ایرانی را بخواهند؟ تنها راه چاره آخوند کشی‌ است زار ممد بودن بس است، همه باید شیر ممد باشیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو February 17, 2021 07:09 PM

سوادآموزی و تحصیل کردن مدرسه و دانشگاه ارثیه خاندان پهلوی به مردم ایران بود و درهمان دوران پهلوی آخوندها و طلبه ها برعلیه سوادآموزی که موردی خلاف دین اسلام می دانستند درمقالش قدعلم کرده بودند خمینی با تمامی سعی و تلاشش نتوانست سوادآموزی را همچون هزاران وطن پرستان ایرانی را بکشد و اعدام کند ترک تحصیل کردن هزاران جوان درحقیقت باعث خشنودی اسلام و اسلام گرایان و خامنه ای و شرکاء است درافغانستان هم طالیبان اسلام محصلان و دانشگاهیان را ترورمی کند و با سواداموزی مخالف است اقشاردزد و چپاولگرتازی برای تصاحب و چپاول کردن وبرده کردن مردمان راهی بسیارمثتمرومفید یافتند که بله همگی فرستاده گان خدا هستند و بساط اسلام را راه اندازی کردند و تازمانی که بیسوادی و توهم برمردمان حاکم بود می توانستند چپاول گرها وجنایت شان را با دین اسلام سرپوش بگذراند

گزارش یا اعتراض به این نظر


فجایع اسلامی !!! February 18, 2021 01:21 AM

• کشوری که اولویت کاری وزیر آموزش و پرورش آن، ساخت و تعمیر مدارس سوریه است!
• کشوری که کودکان آن در آغل گوسفندان و در کنار چاه پر از نفت به مدرسه می روند و درس می خوانند!
• کشوری که رئیس ستاد مبارزه با بیسوادی آن یک ملا با فساد اخلاقی است (قرائتی)!
• کشوری که رئیس مجلس بیسواد آن، قادر به خواندن یک متن سه خطی هم نیست (قالیباف)!
• کشوری که در آن کودکان از فقر، محنت و گرسنگی برای امرار معاش خود و کمک به خانوادهٔ خود، از بامداد تا شامگاه «کار بردگی» می کنند!
• کشوری که در آن قاری قرآن آن به کودکان بیگناه «تجاوز جنسی» می کند و مجازات نمی شود!
• کشوری که در سران آن، مردم را امر به جاهلیت، ابلهیت و احمقیت می کنند!
• کشوری که در آن تبعیض نهادینه علیه زنان، اقوام و دیگر ادیان الهی، رایج است!
• کشوری که در آن «بی عدالتی اجتماعی، قضایی و مذهبی» در جامعه بیداد می کند!
• کشوری که در آن کودکان در آتش سوزی مدارس، جان بیگناه خود را از دست می دهند!
• کشوری که در آن کودکان به مواد مخدر معتاد هستند!
• کشوری که در آن کودکان از فقر، محنت، گرسنگی و نا امنی دست به خود کشی می زنند!
• کشوری که در آن کودکان را شکنجه و اعدام می کنند!
• کشوری که آقا زاده های آن در ناز، نعمت و فساد عمیق قلط می زنند!
• و در کشوری که جهالت، وقاحت، رضالت،خرافه، چاپلوسی و خشونت از ارزش های والایی ۱۴۰۰ سالهٔ مذهبی آن است!

بیسوادی و ترک تحصیل از عواقب آنهاست

گزارش یا اعتراض به این نظر


جهالت اسلامی !!! April 21, 2021 10:27 PM

• و در کشوری که «کودک همسری» (بخوانید: تجاوز به کودکان و دختر بچه های بیگناه) از ارزش والای مذهبیست!

آن کشور مهد ام القرای ۱۴۰۰ سالهٔ جهالت، حماقت، بی عدالتی، فقر، محنت، ظلم و ستم، بی ثباتی و تبعیض است

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان May 7, 2021 11:19 AM

مردم از اول سال نمیبایست اقدام به ثبت نام فرزندان در مدارس و دانشگاههای سراسر کشور میکردنند!
در واقع ملاها توانستند با اخذ شهریه های نجومی و غیره جیب مردم را در شروع فصل تحصیلی چون جیبرهای حرفه ای بزنند!
اینک که به پایان دوره نزدیک شده طبیعی خواهد بود که ملاهای بی سروپا این جماعت کلاهبردار و شیاد در افکار پوچ خود تصور اقدام به تقلب بچه های معصوم مردم در ذهن کوچک، آشفته و سیاه آنها خواهد آمد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: