آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 شهریور ماه 1396 = 04-09 2017

بحران کره شمالی، بازارهای جهانی را لرزاند

آزمایش هسته‌ای دیروز کره شمالی، امروز در شروع معاملات هفتگی، بازارهای آسیایی را لرزاند و باعث اوج گرفتن طلا و ین و افت شاخص بورس‌های آسیایی شد.

به گزارش مهر، تقاضای بالا برای سرمایه‌گذاری امن، قیمت طلا و ین را بالا برد؛ درحالی‌که سهام آسیا تحت فشار افزایش تنش‌ها در شبه‌جزیره کرده است، صبح امروز نیز در شروع معاملات هفتگی بازارهای جهانی، تحت تاثیر آزمایش بمب هیدروژنی توسط کره شمالی که دیروز انجام شد، شاخص ها افت کرد.

براساس این گزارش در شروع معاملات امروز، شاخص نیکی ژاپن ۰.۸۳ درصد افت کرد.

در کره هم شاخص کوسپی ۰.۶۲ درصد افت کرد؛ بازارهای کره جنوبی در بحران‌های قبلی مرتبط با کره‌شمالی زودتر دوباره احیا می‌شدند اما این بار خیلی بیشتری طول کشید تا پس از آخرین افت کمی بهبود یابند.

شاخص اس‌اندپی ۲۰۰ آسیا و اقیانوسیه خارج از ژاپن ۰.۳۱ درصد کاهش داشت و این کاهش در همه زیرشاخص‌های آن هم دیده شد. زیر شاخص بسیار مهم مالی ۰.۴۶ درصد افت کرد اما زیر شاخص معدنکاران طلا افزایش یافت.

بازارهای سهام چین اما به هم پیچید و بازارهای سرزمین اصلی چین با کنار زدن تنش‌های ژئوپولیتیکی رشد کردند: شاخص ترکیبی شانگهای ۰.۲ درصد افزایش یافت و شاخص ترکیبی شن‌زن ۰.۱۸۴ درصد افزایش یافت. در همین زمان شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ ۰.۳۵ درصد افت کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: