آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 شهریور ماه 1396 = 04-09 2017

مشاهده آثار شكنجه بر روى بدن فعال اهوازی

گزارش كريم دحيمى: ظهر ديروز يكشنبه 12 شهريور ماه سال جارى وبعد از يك هفته شكنجه در بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز مأموران اين نهاد امنيتى جهت إيجاد رعب و وحشت بين اعضاى خانواده اين فعال عرب، او را با خود جهت بازرسى منزل و بردن بعضى وسائل شخصى اش به منزل آورده اند وبعد از مصادره بعضى كتب و كامپيوتر و موبايلش دوباره او را با خود بردند.

منابع حقوق بشر گزارش دادند كه عبدالله چلداوى چشم ودست بسته و بطورى كه آثار شكنجه بر روى صورت او واضح بود، توسط ماموران اداره اطلاعات به منزل آورده شده است. اين منابع افزوند كه عبدالله چلداوى وارد منزل نشد و فقط درماشين اداره اطلاعات چشم بسته توسط همسايگان و خانواده اش ديده شد و سپس ماموران اطلاعات با بازجويى از فرزند كوچكش كه پدرت كجا وسائلش را نگهدارى مى كند؟ به منزل برادرش رفته و آنجا را بازرسى كرده اند. يكى از بستگان عبدالله چلداوى گفت:دليل بازداشت اين فعال عرب ،فعاليت در كمپين هائى كه در فضاى مجازى قبل از عيد قربان تشكيل شده بود.

عبدالله چلداوى متولد 1980،متأهل، داراى 4 فرزند، از اهالى كوى علوى(حى الثوره) از فعالان فرهنگى مستقل كه 5 شهريور ماه 1396 بعد از احضار ده ها تن از فعالان عرب به اداره اطلاعات واقع در امانيه، بازداشت شده است.

عبدالله چلداوى بدليل فعاليتهاى سياسى وفرهنگى براى چندين بار از سال 1383 تا كنون توسط اداره اطلاعات اهواز بازداشت و سابقه حبس دارد. در سالهاى اخير فعاليت او بيشتر در زمينه فعاليتهاى فرهنگى و مدنى از جمله كمك به سيل زدگان، شركت در كمپين هاى عيد فطر و عيد قربان در فضاى مجازى و همچنين به راه انداختن جلسه هاى شعر عربى بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: