آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 شهریور ماه 1396 = 05-09 2017

روسيه و چين در سيبري بدنبال کشف نفت

روسيه و چين در سيبري بدنبال کشف نفت خبرگزاري آريا - غول نفتي روسيه رزنفت اعلام کرد به توافقي با گروه انرژي سي‌اي‌اف‌سي چين براي رساندن نفت خام روسيه به چين دست يافته‌اند و موافقتنامه همکاري‌اي هم براي کاوش مشترک نفت در سيبري امضا کرده‌اند.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از اسپوتنيک، غول نفتي روسيه رزنفت اعلام کرد به توافقي با گروه انرژي سي‌اي‌اف‌سي چين براي رساندن نفت خام روسيه به چين دست يافته‌اند و موافقتنامه همکاري‌اي هم براي کاوش مشترک نفت در سيبري امضا کرده‌اند.
اين شرکت‌ها در نهمين اجلاس بريکس به اين توافق دست يافته‌اند. طبق بيانيه شرکت روسي، مستندات اين توافق به امضاي ايگور سچين، مدير اجرايي ارشد رزنفت و چان چائوتو، سرپرست سي‌اي‌اف‌سي چين رسيده است.
طبق اعلام رزنفت، اين توافق همکاري استراتژيک، پيش‌بيني کننده توسعه پروژه‌هاي مشترک کاوش و توليد در سيبري شرقي و غربي است و زمينه را براي فعاليت مشترک در پالايش، پتروشيمي، نفت خام و تجارت محصولات، فراهم مي‌آورد.
اين شرکت انرژي روسي اشاره کرد: در همين زمان انتظار مي‌رود قرارداد تامين نفت خام چين باعث افزايش صادرات مستقيم نفت خام روسيه به بازار استراتژيک چين شود و يک کانال کم هزينه و تضمين شده صادرات براي اين شرکت فراهم آورد.
در 4 جولاي در طول ديدار رييس‌جمهور چين از روسيه، رزنفت و سي‌اي‌اف‌سي چين يک توافق همکاري استراتژيک امضا کردند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: