آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 15 شهریور ماه 1396 = 06-09 2017

پروژه‌ فرانسوی‌ها در دست بنیاد مستضعفان

ادامه ساخت ترمینال سلام به بنیاد مستضعفان سپرده می‌شود؛ ترمینالی که پیش‌از‌این فرانسوی‌ها عهده‌دار ساخت آن بودند؛ اما در نیمه‌راه جا زدند و کنار کشیدند.

به گزارش شرق، البته آن‌گونه که کوروش فتاحی گفته، قرار است در طراحی ترمینال سلام هم تغییراتی صورت گیرد. به نوشته ایلنا، او گفته است ترمینال یک فرودگاه امام فقط برای ٣.٥‌ میلیون مسافر ظرفیت دارد که هم‌اکنون ٨.٥‌ میلیون مسافر از آن استفاده می‌کنند.

این صحبت‌های فتاحی در حالی است که پیش‌از‌این قرار بود فرانسوی‌ها ترمینال سلام فرودگاه امام را توسعه دهند؛ اما به دلایلی موفق به این کار نشدند.

سخنگوی شرکت عمرانی بویگوئس فرانسه در اردیبهشت‌ سال جاری اعلام کرد قراردادی که سال گذشته بین این شرکت و طرف ایرانی برای احداث و بهره‌برداری از ترمینال جدید فرودگاه امام‌ خمینی (ره) به امضا رسیده بود، لغو شده است.

روزنامه فرانسوی لالتر دو لکسپنسیوناین نیز پیش‌تر نوشته بود این پروژه به‌ دلیل مشکلات شرکت فرانسوی در تأمین مالی پروژه مذکور از بانک‌های بین‌المللی به تعویق افتاده؛ زیرا بانک‌های غربی همچنان نگران تحریم‌های همچنان پابرجای دولت آمریکا علیه ایران هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: