آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 شهریور ماه 1396 = 11-09 2017

طوفان ایرما؛ لحظه های وحشتناک در میامی

مقامات آمریکایی پیش بینی کردند سرعت طوفان ایرما افزایش یابد و بعد ازظهر دوشنبه به شمال فلوریدا و جنوب شرقی جرجیا برسد.

شبکه تلویزیونی سی ان ان امروز اعلام کرد، طوفان سهمگین ایرما که در ایالت فلوریدا آمریکا شروع به وزیدن کرده با بادهای شدید و باران های سیل آسا همراه است.

این شبکه همچنین اعلام کرد: وزش طوفان ایرما در ایالت فلوریدای آمریکا سبب فروافتادن درختان و به زیر آب رفتن خیابان ها شده است.

وزش طوفان ایرما در ایالت فلوریدا آمریکا سبب قطع شدن برق نزدیک به چهار میلیون نفر شده است.

مایک پنس معاون دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت: طوفان ایرما یک طوفان تاریخی است. این یک طوفان خطرناک است. ما از همگان می خواهیم که به هشدارهای مقامات محلی توجه کنند.اگر پناهگاهی وجود دارد در آنجا پناه بگیرند.

مقامات اعلام کرده اند: ساکنین شمال ایالت فلوریدا هنوز برای تخلیه و دور شدن از مسیر طوفان و پناه گرفتن فرصت دارند. مردم باید خطر این طوفان را جدی بگیرند.

طوفان ایرما در مسیر حرکت خود در منطقه کارائیب بسیاری از جزایر این منطقه را از جمله جزایر مارتین را تخریب کرد.

طوفان ایرما در جزایر مارتین سقف بسیاری از منازل مسکونی را از جای کنده و ساختمان های زیادی را تخریب کرده است.

طوفان ایرما تاکنون در منطقه کارائیب بیست و چهار قربانی گرفته است.


طوفان‌های بعدی سهمگین‌تر خواهند بود

طوفان دریایی ایرما، همراه با بادهایی به سرعت دویست و ده کیلومتر در ساعت روز یکشنبه جنوب ایالت فلوریدا را در هم کوبید و به پیشروی خود به داخل فلوریدا ادامه داد.

بر خلاف پیش بینی قبلی، که گفته می‌شد شهر میامی در مسیر ایرماست، اکنون این طوفان عظیم به سمت غرب فلوریدا در حرکت است. با این حال، میامی شاهد باد و بارندگی شدید است.

تصاویر منتشر شده از این شهر، نشان می‌دهد که در خیابان‌های مرکز این شهر سیل جاری شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شرکت تامین برق ایالت فلوریدای آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد بر اثر وقوع طوفان ایرما، برق بیش از یک میلیون مشترک مسکونی و تجاری در این ایالت قطع شده است.

این در حالیست که فرماندار ایالت فلوریدا پیش‌بینی کرده است که طوفان ایرما «فاجعه‌بارترین طوفان» تاریخ این ایالت باشد.

طوفان ایرما یک هفته پس از آن رخ می‌دهد که طوفان بزرگ «هاروی» در ایالت «تگزاس» آمریکا ده‌ها کشته و میلیاردها دلار خسارت بر جای گذاشت.

براي نخستين بار در تاريخ، دانشمندان شاهد شکل گيري سه گردباد قدرتمند به نام هاي ايرما، خوزه و کاتيا به طور همزمان در اقيانوس اطلس هستند.

دانشمندان می‌گویند طوفان‌های بعدی در این منطقه به دلیل همین تغییرات آب و هوایی مذکور، سهمگین‌تر خواهند بود.

این پیش بینی‌ها با نظریه‌های دانشمندان در مورد اینکه چگونه یک جهان گرم‌تر منجر به رطوبت بیشتری در جو، بارش بیشتر و وقوع طوفان‌های شدید می‌شود، مطابقت دارد.

یک استاد علوم جوی در ایالت پنسیلوانیا، در مقاله ای که در گاردین منتشر شد است؛ به حداقل سه عامل ناشی از تغییرات اقلیمی اشاره کرد که طوفان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند: بالا آمدن سطح دریاها، آبهای گرم‌تر اقیانوس و ضعف بادهای غالب.

وی توضیح می‌دهد که بالا آمدن سطح دریا موجب افزایش شدت طوفان شده و بر همین اساس جریان‌های طوفانی شدیدتر منجر به بروز سیلاب‌های ساحلی بیشتر می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: