آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 19 شهریور ماه 1396 = 10-09 2017

نمک دریایی در جهان آلوده به پلاستیک است

یافته های جدید درباره وجود آلاینده های پلاستیکی در نمک دریایی سراسر جهان به نگرانی ها درباره آلوده شدن زنجیره غذایی انسان به مواد پلاستیکی زیانبار دامن زده است.

به نوشته روزنامه گاردین، یافته های جدید درباره وجود آلاینده های پلاستیکی در نمک دریایی سراسر جهان به نگرانی ها درباره آلوده شدن زنجیره غذایی انسان به مواد پلاستیکی زیانبار دامن زده است.

نمک دریایی در سراسر جهان به سبب وجود ذرات پلاستیک آلوده شده است و این موضوع موجب نگرانی کارشناسان درباره گستردگی وجود ذرات پلاستیک در محیط زیست و راه یافتن آن به زنجیره غذایی از طریق نمک موجود در رژیم غذایی ما شده است.
در پی افشاگری های این هفته گاردین درباره وجود سطوحی از آلاینده های پلاستیکی در آب لوله کشی، بررسی های جدید نشان داده است ذراتی در نمک دریا در انگلیس، فرانسه، اسپانیا، چین و اکنون در آمریکا وجود دارد.
محققان معتقدند بیشتر این آلودگی از میکروفیبرها و پلاستیک های یک بار مصرف مانند بطری های آب بوجود می آید که بخش اعظم ضایعات پلاستیکی را تشکیل می دهند. بر اساس اعلام سازمان ملل، هر سال تا دوازده میلیون و هفتصد هزار تن پلاستیک وارد اقیانوس های جهان می شود که این مقدار، معادل انباشتن حجم زیادی پلاستیک به اندازه گنجایش یک کامیون در هر دقیقه در اقیانوس های جهان است.
شری میسون، استاد دانشگاه ایالتی فلوریدا که هدایت جدیدترین تحقیقات درباره آلودگی نمک به پلاستیک را به عهده داشته است، گفت:«نه تنها پلاستیک در جامعه ما به سبب استفاده روزمره وجود دارد بلکه به صورت گسترده در محیط زیست یافت می شود. پلاستیک همه جا در هوا، آب، غذای دریایی که می خوریم و نمکی که استفاده می کنیم، پیدا می شود. در همه جا پلاستیک وجود دارد.»
میسیون با همکاری محققان دانشگاه مینه سوتا درباره ذرات پلاستیک موجود در نمک و آب آشامیدنی مطالعه کرده است. در این مطالعه، درباره ده نوع مختلف نمک از جمله نمک های دریایی که از سوپر مارکت های آمریکایی در سراسر جهان خریداری می شود، بررسی شده است. گاردین نتایج این بررسی را به صورت اختصاصی دریافت کرده است.
میسون متوجه شد، آمریکایی ها اگر به توصیه های پزشکی مسئولان بهداشت و درمان مبنی بر خوردن دو و سه دهم گرم نمک در روز عمل کنند، ششصد و شصت ذره پلاستیک در سال وارد بدنشان می شود. با وجود این، بیشتر آمریکایی ها احتمالا مقادیر بیشتری نمک مصرف می کنند. مسئولان بهداشت و درمان معتقدند، نود درصد آمریکایی ها میزان زیادی نمک استفاده می کنند.
تاثیر وارد شدن پلاستیک در بدن مشخص نیست. دانشمندان به سختی تلاش کرده اند تاثیرات پلاستیک بر بدن انسان را بررسی کنند زیرا نمی توانند گروهی از انسان ها را پیدا کنند که در معرض این وضعیت نبوده اند تا آنها را تحت کنترل قرار دهند.
این تحقیق همچنین پس از آن صورت می گیرد که در بررسی گاردین مشخص شد هر دقیقه یک میلیون بطری پلاستیکی خریداری می شود و اینکه تلاش ها برای بازیافت بطری ها از سرعت تولید آنها کمتر است. پیش بینی می شود میزان تولید بطری های پلاستیکی تا سال 2050 چهار برابر شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: