آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 شهریور ماه 1396 = 11-09 2017

شهروندان معترض را اراذل و اوباش نامیدند

بە گزارش جمعیت حقوق بشر کردستان، نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به جان باختن دو کولبر بانه‌ای اعلام کرده باید از نیروهای نظامی و امنیتی به ویژه مرزبانان تجلیل و قدردانی شود.

وی تأکیده کرده است: “برخی افراد از طریق مرزهای کشور تروریست‌ها را وارد کشور می‌کنند یا افراد تحت تعقیب را از کشور خارج می‌کنند، اسلحه، مواد ناریه و مشروبات الکی را وارد ایران می‌کنند بنابراین نیروهای مرزبانی باید این افراد را به درک واصل کنند و این اقدامات نیروهای نظامی و امنیتی به ویژه مرزبانان که به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت هستند باید مورد قدردانی قرار بگیرد.

” وی همچنین از دادستان نظامی استان کردستان خواست بجای استحضار نیروهای انتظامی در مورد کشتن دو کولبر بانه ای باید از آنها تجلیل و قدردانی کرد .

قاضی‌پور با “اراذل و اوباش” خواندن شهروندان معترض بانه‌ای عنوان داشته است: “نباید اجازه بدهیم که عده‌ای اراذل و اوباش به نیروهای نظامی فشار وارد کنند و با تعطیلی مغازه‌ها شهر را به آشوب بکشند.

روز سه‌شنبه چهاردهم شهریورماه، شهروندان بانه‌ای در اعتراض به مرگ دو کولبر کرد براثر شلیک مستقیم نظامیان حکومتی با تعطیلی بازار در مقابل فرمانداری تجمع کردند.

این تجمع اعتراضی با دخالت نیروهای گارد ویژه به خشونت کشیده شد و به گفته شاهدان عینی، نیروهای گارد ویژه برای متفرق کردن معترضین متوسل به استفاده از گاز اشک‌آور شده و با معترضین درگیر شده‌اند.

پس از تجمع اعتراض شهروندان بانه ای موج گستردەای از اعتراضات خیابانی دیگر شهرهای کردستان و نهادهای مدنی و شخصیتهای داخلی و کرد را بەهمراه داشت . اما در بعضی از شهرها اجازە تجمعات و اعتراضات را بوسیلەی لباس شخصیها و نیروهای گارد ویژە و ملیتاریزە کردن شهرها توسط نیروهای امنیتی گرفتند .



مسعود September 11, 2017 10:23 PM

اگر کردی وجود دارد باید این جانور گلابی خور را به درک واصل کند مفت خور جانی

گزارش یا اعتراض به این نظر


ایمان September 12, 2017 01:23 PM

این جانور گلابی خور همونی بود که بعد از شهادت ستار بهشتی در زیر شکنجه و ضرب و شتم وقتی این سوال در مجلس مطرح شد که چرا ستار بهشتی مرده گفت چرا از مجلس میپرسید که چرا اون مرده برید از ملک الموت بپرسید که چرا مرده! !
حالا یه ملک الموتی بهت نشون بدیم در آینده شکم گنده گلابی خور تا بفهمی یه من گلابی چقدر هسته داره!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: