آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 شهریور ماه 1396 = 12-09 2017

پایان حاکمیت قوانین اتحادیه اروپا در انگلیس

نمایندگان پارلمان انگلیس با اکثریت آرا ، پیش نویس قانونی مبنی بر پایان عضویت این کشور را در اتحادیه اروپا تصویب کردند.
در پایان نشست اعضای مجلس عوام انگلیس برای بررسی این پیش نویس که 13 ساعت طول کشید، سرانجام با 326 رای موافق در برابر 290 رای مخالف، این پیش نویس در نخستین دور از مذاکرات، تصویب شد.
بدین ترتیب، بیشتر نمایندگان پذیرفتند، قوانین جاری اتحادیه اروپا، به قوانین انگلیسی مبدل شود تا سرمایه گذاران، شهروندان و صاحبان مشاغل، نگرانی درباره چگونگی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که به برگزیت مشهور است، نداشته باشند.
«جرمی کوربین» رهبر حزب مخالفان دولت کنونی انگلیس، دولت این کشور را متهم کرد، برای دستیابی انحصاری به قدرت، مجلس را نادیده گرفته است.
مخالفان این لایحه معتقدند، خلاء های فراوانی در این لایحه وجود دارد که به وزیران دولت اجازه می دهد بدون نظارت مجلس، اقداماتی را که خود لازم می دانند، اعمال کنند و پاسخگوی مجلس نباشند.
در پی تصویب این پیش نویس، قانون سال 1972 میلادی باطل شد که بر اساس آن، انگلیس عضو اتحادیه اروپا شد و به تبع آن 12 هزار قانون اروپایی که اکنون موجود است، به قوانین انگلیس افزوده شد.
با تصویب این لایحه، نخستین مرحله از روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اجرا شد.
نمایندگان مجلس انگلیس قرار است در روزها و ماه های آینده، جزئیات این لایحه را بررسی کنند.
در همه پرسی سوم تیرماه سال گذشته ( 23 ژوئن پارسال) 51 ممیز نه دهم درصد مردم انگلیس (شامل انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) به خروج از اتحادیه اروپا و 48 ممیز و یک دهم درصد نیز به ماندن در این اتحادیه رأی دادند.
به گفته برخی سیاستمداران و کارشناسان آشکار شدن پیامدهای گسترده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شده است بسیاری از افراد حامی خروج ، پشیمان شوند.
تاکنون چندین راهپیمایی گسترده با درخواست لغو جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا در لندن برگزار شده است اما سیاستمداران طرفدار خروج و احزاب راست افراطی بر موضع خود مبنی بر جدایی از اتحادیه اروپا اصرار می کنند.
کاهش ارزش پول ملی انگلیس، خروج شرکت ها از این کشور به دیگر کشورهای اروپایی، افزایش تورم و بیکاری، آینده مبهم اقتصاد و تجارت این کشور و بلاتکلیفی حدود سه میلیون اروپایی ساکن انگلیس و بیش از یک میلیون انگلیسی ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله علت های مخالفت ها با خروج انگلیس از اتحادیه اروپاست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: