آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 شهریور ماه 1396 = 12-09 2017

محکومیت جدید یک هنرمند: تبعید به بوشهر

خبرگزاری هرانا – یوسف عمادی، از متهمان سایت “برگ موزیک” که به دلیل همکاری در تولید و توزیع موسیقی «غیر مجاز» زندانی شده است از بابت پرونده جدید “تبلیغ علیه نظام” که در دوره زندان بر علیه او مفتوح شده است توسط قاضی مقیسه به تحمل یک سال زندان دیگر و تبعید به شهر بوشهر محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، بر اساس ابلاغ حکم بدوی به وکیل یوسف عمادی، این فعال عرصه موسیقی به حکم شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” به تحمل یکسال حبس و دو سال تبعید به شهر بوشهر محکوم شد.

این پرونده توسط سپاه پاسداران به اتهام “ارتباط و گفتگو با رسانه ها” از درون زندان بخصوص در رابطه با تهیه یک گزارش کوتاه مستند بر علیه این زندانی مفتوح شده است. اتهامی که آقای عمادی آن را رد می کند.
در حالی آقای عمادی به تحمل یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شده است که فقط ۴ ماه تا پایان دوره محکومیت فعلی وی باقی مانده است.

روز ۲۹ مردادماه سال جاری شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه با حضور وکلای متهم از جمله امیر رئیسیان و حسین تاج، شاهد برگزاری جلسه دادرسی به این پرونده بود.

لازم به یادآوری است یوسف عمادی آهنگساز، به همراه مهدی و حسین رجبیان، در تاریخ ۱۳ مهرماه ۱۳۹۲ در دفتر کارشان در ارتباط با راه اندازی یک وبسایت تولید و توزیع موسیقی به نام «برگ موزیک» بازداشت شدند و بیش از دو ماه در سلول انفرادی بند دو– الف سپاه پاسداران تحت بازجویی بودند. هر کدام از آنها به قید وثیقه تا زمان صدور رای از زندان آزاد شدند.

آقای عمادی به همراه برادران رجبیان در اردبیهشت ماه ۱۳۹۴ در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام توهین به مقدسات و تبلیغ علیه نظام به شش سال زندان و پرداخت جریمه نقدی ۲۰ میلیون تومانی محکوم شد. این حکم در اسفند ماه ۱۳۹۴ در دادگاه تجدید نظر در شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی تغییر کرد و جریمه نقدی عینا تایید شد. آنها نزدیک به سه ماه پس از صدور حکم دادگاه تجدید نظر برای اجرای حکم به زندان فراخوانده شدند. مهدی و حسین رجبیان پس از دریافت احضاریه ای برای اجرای حکم، روز ۱۵ خرداد ماه ۱۳۹۵ خود را به زندان اوین معرفی کردند و در اردیبهشت ۱۳۹۶ آزاد شدند اما یوسف عمادی که هم‌پرونده آنان بود همچنان در زندان مانده است.

یوسف عمادی در خلال تحمل حیس به اتهام ارتباط با رسانه‌ها در دوران زندان نیز به «تبلیغ علیه نظام» در پرونده جداگانه ای متهم شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: