آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 شهریور ماه 1396 = 13-09 2017

پدیده پرنسس‌های دکوری در جمهوری اسلامی

رادیو فردا: روزنامه قانون از پدیده «دختر دکوری» و «اجاره دختران برای جشن‌های خانوادگی» گزارش دادروزنامه قانون از پدیده «دختر دکوری» و «اجاره دختران برای جشن‌های خانوادگی» گزارش داد

روزنامه قانون در شماره چهارشنبه خود از پدیده «دختر دکوری»، از « پديده اجاره دختران برای جشن‌های خانوادگی» و «اجاره دختران برای جشن‌های خانوادگی» گزارش داده است.

این روزنامه با اشاره به اینکه پدیده «پرنسس‌های دکوری» در رده کودکان سبب «استفاده از دختران کوچک به عنوان دکور جشن تولدها» شده نوشته است: «این تنها یک روی این موضوع است و روی دیگر آن، دختران جوانی هستند که به عنوان دکور مهمان‌ها استفاده می‌شوند و این روزها حتی تبلیغات و آگهی‌های آن را شاهد هستیم. شرکت‌هایی وجود دارند که صاحبان جشن‌هایی را که اغلب دنبال کنندگان بسیاری در فضای مجازی دارند به دختران دکوری وصل می کنند و با دریافت مبلغ کمتر، از صاحبان جشن می‌خواهند که عکس‌های جشن را با حضور این دختران به تمامی در صفحات خود قرار دهند تا تبلیغ شایسته‌ای برای این شرکت‌ها و این افراد انجام داده باشند.»

به نوشته روزنامه قانون «از شکاف طبقاتی عمیقی که تک تک این عکس‌ها به بینندگان عادی آن القا می کند، نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. حتی حضور پرنسس‌ها در کنار دختر بچه‌ای که صاحب تولد است، لبریز از فاصله طبقاتی است. کودکانی که تفاوت خود را با صاحب جشن نمی دانند و تنها از اینکه لباس شخصیت کارتونی محبوب‌شان را به تن دارند و بقیه نگاه‌شان می‌کنند، لذت می‌برند و نمی دانند که با مبالغی گاه کمتر از۲۰۰ هزار تومان اجاره شده‌اند تا برای یک شب، نقش دکور جشن تولد دختری همسن خود را به عهده داشته باشند.»

این روزنامه همچنین با چاپ تصویری از یک آگهی که در آن نوشته شده «. به چند دختر جوان جهت دکور جشن‌ها نیازمندیم»، نوشته است: دختران جوان زیادی هستند که «می دانند قرار است دکور جشن افراد ثروتمند باشند و با این حال می پذیرند. آن‌ها اغلب زیبا هستند اما صاحب تخصص نیستند یا اگر باشند برای آن بازار کار مناسبی نیافته اند؛یا اینکه کم سن و سال تر از آن هستند که بازار خراب کسب و کار در ایران را تجربه کرده باشند. آن‌ها جوان، زیبا و آرزومند هستند و تحقق این آرزوها را از جایی آغاز می‌کنند که ملاک آن، همان زیبایی و دکوری بودن است.»

این روزنامه چنین پدیده هایی را ناشی از «شکاف طبقاتی» و «تجمل گرایی» معرفی کرده و نوشته است: «تجمل گرایی در مراسم‌های ایرانی این روزها به اوج خود رسیده است.»



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: