آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 22 شهریور ماه 1396 = 13-09 2017

بازداشت تعدادی از تجمع کنندگان مقابل زندان

بازداشت تعدادی از تجمع کنندگان مقابل زندان رجایی شهر کرج

خبرگزاری هرانا – در حالی که وضعیت زندانیان معترض در سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج کماکان ابعادی نامشخص دارد، امروز همزمان با روز ملاقات این سالن و عزیمت خانواده ها برای ملاقات، تعدادی از فعالان مدنی نیز جهت همبستگی با این زندانیان در مقابل زندان مذکور حضور یافتند. حضور مسالمت آمیز این فعالان با دخالت نیروی انتظامی به خشونت کشیده شد و تعدادی نیز بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، همزمان با نوبت ملاقات زندانیان سالن ۱۰ زندان رجایی شهر کرج که از مردادماه سال جاری در وضعیت بحرانی و پرتنشی به سر می برند تعدادی از کنشگران مدنی مقابل این زندان تجمع کردند.

این افراد که همزمان با حضور خانواده های زندانیان که برای ملاقات به این زندان آمدند در این محل حاضر شده بودند با در دست گرفتن شاخه گلهایی همبستگی خود با زندانیان معترض را نشان دادند.

در پی تذکر و مداخله نیروی انتظامی برای پراکنده کردن این حضور و مقاومت حاضرین، این تجمع مسالمت آمیز به خشونت کشیده شد و تعدادی نیز بازداشت شدند.
در بین بازداشت شدگان مورد اشاره هویت واله زمانی و پیمان سالم تاکنون محرز شده است.

بنابر گزارشات دریافتی هرانا، بازداشت شدگان پس از بازداشت به کلانتری باغستان کرج منتقل و پس از آن احتمالا به مقر پلیس امنیت این شهر منتقل شده اند.

لازم به یادآوری است، زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که ۵۳ تن برآورد می شوند در اوایل ماه گذشته به بندی امنیتی و تازه منتقل شدند. در این بند که حتی سرویس های بهداشتی آن نیز مجهز به دوربین های مداربسته است محرومیت های کم سابقه ای به زندانیان تحمیل شده. وضعیت حاصله زندانیان سیاسی را به اعتراض وادار ساخته است. تعداد زیادی از زندانیان در اعتراض به این وضعیت دست به اعتصاب زدند در روزهای اخیر وضعیت و تعداد اعتصاب کنندگان به دلیل اعمال محدودیت شدید ارتباطی بر این بند در سایه ابهام قرار گرفته است. نامشخص بودن وضعیت زندانیان این بند بر نگرانی خانواده ها افزوده است.

به تازگی اسما جهانگیر، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد ایران با صدور بیانیه ای که به تایید دو تن دیگر از گزارشگران این سازمان رسیده است نسبت به وقایع زندان رجایی شهر کرج واکنش نشان داد. خانم جهانگیر ضمن ابراز نگرانی عمیق از وضعیت زندانیان اعتصابی و بدرفتاری با آنان خواستار اقدام سریع دولت در مذاکره با زندانیان بر اساس احترام به شان انسانی آنان شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: