آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 شهریور ماه 1396 = 20-09 2017

گران‌شدن نان، سگ‌های بسیاری را آواره کرد!

فقر در سیستان‌وبلوچستان دامن سگ‌ها را هم گرفت. سگ‌های گرسنه و مبتلا به‌ هاری در تمام استان پراکنده شده‌اند و تاکنون ٨ نفر را کشته‌اند.

به گزارش شهروند، ٢٥ تا ٣٠ کانون مبتلا به ‌هاری در استان شناسایی و مواردی از ابتلا به ویروس‌ هاری در احشام، الاغ و شغال نیز گزارش شده است. گروه‌های حامی حیوانات خواستار کمک به سگ‌ها شده‌اند.

اما جدا از دشواری و هزینه‌بربودن جمع‌آوری، تزریق واکسن یا عقیم‌سازی، بالغ بر ٣٠٠‌هزار تومان برای هر قلاده سگ هزینه دربردارد و این برای شهرداری شهر زابل که رفتگرانش با ٨٠٠‌هزار تومان حقوق، حقوق‌های معوقه بالای ٩ ماه دارند ممکن نیست.

با افزایش گزارش‌های گازگرفتگی و مرگ‌های رخ داده و برگزاری چند جلسه فوری در تهران، از ابتدای‌‌ سال ٥‌هزار سگ با سم سیانور و گلوله کشته و دفن شده‌اند. اما هنوز ٤٠‌هزار سگ رهاشده وجود دارد که با توجه به تعداد و میزان تولیدمثل، این آمار روبه فزونی است.

گران‌شدن نان، سگ‌های بسیاری را آواره کرد. اگر یک روستایی ٣ سگ داشت، فقط از عهده نگهداری یک سگ برمی‌آمد و ٢ سگ دیگر رها شدند. در شهری چون زابل که یک قلم از مشکلاتش وجود ٤ تا ٦‌هزار کارتن‌خواب است و طوفان خاک، در کنار سال‌ها خشکسالی مردم را فقیر و زمینگیر کرده؛ توانی برای مهرورزی به سگ‌ها وجود ندارد.

به گفته دکتر جواد اکبری‌زاده، معاون بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی زابل براساس نتایج یک پژوهش آمار بالای طلاق، فقر و اعتیاد ممکن است تا ٥٠‌سال آینده این شهر را خالی از سکنه کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: