آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 15 مهر ماه 1396 = 07-10 2017

توضیح کاخ سفید درباره آرامش قبل از طوفان

سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت که نمی تواند به جزئیات تصمیم رئیس جمهور آمریکا در باره برجام اشاره کند اما او به همه رفتارهای رژیم ایران نگاه می کند نه فقط مساله هسته ای.

سخنگوی کاخ سفید با بیان این که تیم نیرومندی به رئیس جمهور در گرفتن تصمیم برای موضوعات بین المللی کمک می کند، اظهار کرد: تصمیم در مورد توافق هسته ای در روزهای آینده اعلام می شود.

وی افزود: مسایلی همچون آزمایش های موشکی، حمایت از تروریسم، حملات سایبری و مشکلات منطقه ای هم مورد بررسی قرار می گیرند نه فقط مساله هسته ای و تیم همراه رئیس جمهوری بر این مسایل هم تمرکز دارد.

سخنگوی کاخ سفید درباره جمله 'آرامش قبل از طوفان' ترامپ که روز پنج شنبه در نشست با وزیر دفاع و مقامات ارتش آمریکا بیان کرد، توضیح داد که این جمله به شرایط کنونی رژیمهای ایران و کره شمالی و رفتارهای بد آنها اشاره دارد که به صورت جدی به آنها می پردازد.

ترامپ خطاب به خبرنگاران گفته بود: آیا می دانید این جلسه نشان دهنده چیست؟....شاید این جلسه، نشان دهنده آرامش قبل از طوفان باشد.

خبرنگاران امروز در محل کار رئیس جمهور آمریکا از وی درباره این جمله پرسیدند. ترامپ در پاسخ به این مساله با تکرار همان جمله اش گفت: به موقع متوجه خواهید شد.

سخنگوی کاخ سفید نیز در برابر اصرار خبرنگاران گفت: ما هرگز از قبل نمی گوییم که رئیس جمهور می خواهد چه کاری انجام بدهد.

در همین حال شبکه خبری سی ان ان به نقل از یکی از مشاوران سابق ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد: مهلت تعیین شده برای اعلام نظر مجدد کاخ سفید درباره پایبندی رژیم ایران به توافق هسته ای در حال نزدیک شدن است و کاخ سفید به دنبال اعمال تحریم های بیشتر در کنار توافق هسته ای است.


در آرامش قبل از طوفان قرار داریم

رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه پس از برگزاری نشستی با فرماندهان ارشد نظامی این کشور که در آن درباره رژیمهای ایران و کره شمالی بحث شده خطاب به خبرنگاران گفت: این روزها، روزهای آرامش قبل از طوفان است.

به گزارش سی ان ان، دونالد ترامپ پس از دیدار با فرماندهان ارشد ارتش آمریکا در سخنانی مبهم از آرامش قبل از طوفان سخن گفت و بدون ارائه جزئیاتی خطاب به خبرنگاران گفت: شماها می‌دانید که اکنون ما در چه لحظه‌ای هستیم؟....این روزها، روزهای آرامش قبل از طوفان است....

رویترز نوشت: کاخ سفید به درخواست خبرنگاران برای شفاف سازی در مورد اظهارات رئیس جمهور آمریکا پاسخ نداد.


به زودی خبرهایی خواهید شنید

رئیس‌جمهور آمریکا عصر پنج شنبه در نشستی با فرماندهان ارشد نظامی کشورش، نحوه تقابل با فعالیت‌های بی ثبات کننده رژیم ایران را به بحث و بررسی گذاشت. در نشست کاخ سفید، علاوه بر وزیر دفاع آمریکا، برخی دیگر از فرماندهان ارشد ارتش این کشور هم حضور داشتند.

ترامپ پیش از شروع این نشست، در برابر خبرنگاران گفت: رژیم ایران علاوه بر حمایت از تروریسم، خشونت، خونریزی و هرج و مرج را در خاورمیانه گسترش می‌دهد. به همین خاطر است که تهاجمات مستمر آنها باید متوقف شود؛ آنها به روح توافق هسته‌ای پایبند نبوده‌اند و ما در این نشست (در خصوص نحوه مقابله با آن) بحث خواهیم کرد.

به گزارش فارس، ترامپ در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران در خصوص فرجام برجام گفت: به زودی خبرهایی درباره ایران خواهید شنید.

از سوی دیگر سخنگوی کاخ سفید امروز در جمع خبرنگاران گفت: رئیس جمهور گفته که در باره برجام تصمیم خود را گرفته است و در زمان مناسب آن را اعلام می کند.

پیش تر خبرگزاري آسوشيتدپرس به نقل از دو مقام آگاه گزارش داد که رئيس جمهور آمريکا احتمالا پنجشنبه هفته آينده تصميمش را درباره توافق هسته اي با رژیم ايران اعلام خواهد کرد.

به گزارش ايرنا، اين دو مقام آگاه روز چهارشنبه به آسوشيتدپرس گفتند ترامپ احتمالاً روز 12 اکتبر (20 مهر) تصمیم خود در قبال برجام را اعلام می‌کند. انتظار می رود وی در این سخنرانی برجام را خلاف منافع ایالات متحده توصیف کند تا تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت برجام به کنگره محول شود.

شبکه خبری بلومبرگ نیز در گزارشی نوشت: محور اصلی راهبرد جدید ترامپ در قبال حکومت ایران را اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمانی تروریستی تشکیل می‌دهد.

بنابراین گزارش، رئیس سیا از همین حالا اختیارات جدیدی برای ماموران اطلاعاتی آمریکا در نظر گرفته تا آنها بتوانند مأموران سپاه پاسداران را رصد کرده و علیه آنها عملیات انجام دهند.

رکس تيلرسون وزير امور خارجه آمريکا روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که دو گزينه درباره نحوه پيشبرد مهمترين سياست در قبال ايران به ترامپ پيشنهاد شده است.

وي اظهار داشت که توافق هسته اي تنها بخش کوچکي از رويکرد دولت در برابر حکومت ايران است.


ایرادی که به برجام وارد است

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا پیش تر گفته بود: گفتگوها در داخل بدنه ی دولت آمریکا درباره حکومت ایران ادامه دارد و رئیس‌جمهور هم در این باره تصمیم گیری کرده است.

این سخنگو گفت: از دیدگاه دولت (ترامپ) ایرادی که به برجام وارد است این است که رفتارها و عملکرد بد حکومت ایران را در نظر نمی گیرد.

وی افزود: وزیر امور خارجه رکس تیلرسون در سخنانی که در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد بسیار در این زمینه سخن گفت. هر جا پای حکومت ایران در میان است رویدادهای پردردسری در آن نقطه از زمین اتفاق می افتد.


برجام و رفتار بد حکومت ایران

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از قول مقامات این کشور گفت: برجام موجب اصلاح رفتار بد حکومت ایران نمی شود.

به گزارش مهر به نقل از پایگاه وزارت خارجه آمریکا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد برجام رفتار بد رژیم ایران را در نظر نمی گیرد.

وی با اشاره به حمایت حکومت ایران از تروریسم گفت: دولت آمریکا اینگونه رفتارهای بد آنها را زیر نظر دارد و گفتگوها در داخل دولت در این خصوص در جریان است.

به گفته این سخنگو، «رکس تیلرسون» وزیرخارجه آمریکا بر این باور است که توافق هسته ای کنونی، رفتارهای بد حکومت ایران را در نظر نگرفته و از این نظر ناقص است.

سخنگوی آمریکايی افزود: ایران در زمره ی کشورهایی قرار دارد که در آن رویدادهای بدی اتفاق می افتند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با بیان اینکه دولت ترامپ در گذشته برجام و پایبندی حکومت ایران را تایید کرده است و ۱۲ روز یا بیشتر فرصت دارد که در این زمینه تصمیم بگیرد گفت در گذشته رژیم تهران به برجام پایبند بوده و تاییدیه دریافت کرده است.

وی در ادامه افزود: در مقدمه برجام درباره امنیت و ثبات بین المللی گفتگو شده است و حکومت ایران باید به برقراری این امنیت و ثبات کمک کند اما روشن است که چنین کاری نمی کند.

در همین حال جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا، باقی ماندن واشنگتن در برجام را به دو موضوع مشروط کرد و گفت:‌ رئیس‌جمهور ماندن در توافق هسته ای را مد نظر داشته باشد مگر اینکه رژیم ایران از توافق تبعیت نکند یا این‌که توافق به نفع منافع امنیتی آمریکا نباشد...

وی که در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح سنا سخن می‌گفت افزود: رئیس‌جمهور بایستی در چهارچوبی کلی‌تر و فراتر از شرایط مشخص برجام به مسائل نگاه کند. به این لحاظ من از یک بازبینی جدی حمایت می‌کنم. بازبینی که در حال حاضر در جریان است.



ايرانى September 20, 2017 02:55 PM

امريكا هر آن چه گویی هستم
آیا تو چنان که می نمایی هستی

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang September 20, 2017 04:54 PM

آخوندا ایران در مجمع عمومی سازمان ملل امسال شکست بزرگی خوردن واز واکنش انها نشان میدهد در ترس و اضطراب بدی زندگی میکنند اول تلویزیون ایران اقدام به تحریف سخنان دونالد ترامپ از راه ترجمه اشتباه سخنرانی‌اش درسازمان ملل کرد که به یک خنده تبدیل شد چون اخوندهای مختلف از ظریف گرفته تا شمخالی و حداد عادل به سخنرانی ترامپ واکنش نشان دادند و انجا ایرانیها فهمیدند ترامپ دقیقا چی گفت وبا وجود اینکه اکثر رهبران دنیا به دیدار وآغوش ترامپ رفتند ولی فقط ۲ رییس جمهورحسن روحانی را دید مثل مورالس رئیس‌جمهور بولیوی که از روحانی تشکرکرد که پول مجانی بهش میدهند ورئیس‌ جمهورفرانسه که با عصبانیت به روحانی گفت اگرازما انتظار دارید از شما در مقابل برجام دفاع کنیم دست از موشک پرانی و فرستادن اسلحه به یمن خوداری کنید امروزآخوند سیدمحمدعلی حسینی به دروغ به مردم ایران گفت سازمان ملل متحد به خاطر سخنان شرم آور و بدور از شان و منزلت ملت های جهان دونالد ترامپ ، پرچم خود را به حالت نیمه افراشته درآورد در صورتیکه پرچم بخاطر فاجعه زمین لرزه مکزیک به حالت نیمه افراشته درآمده

گزارش یا اعتراض به این نظر


بى نام September 22, 2017 03:46 AM

درود بر خانم نيكى هيلى با اين جواب عالى كه به مفت خوراى اروپايى داده ، ارزوى سلامت و موفقيت براى ايشون و تيم كاخ سفيد از جمله پرزيدنت ترامپ عزيز دارم ، جسارت و شهامت تيم اقاى ترامپ در مقابله با مفت خورا و نو كيسه هاى دنياى امروز از شرق تا غزب جهان ستودنى است ٠ ارزوى موفيت براشون دارم

گزارش یا اعتراض به این نظر


ماری September 22, 2017 08:40 AM

همانطور که آخوند روحانی گفت ایران سفره ای است برای کشور های اروپایی که مشغول مکیدن خون مردم و لفت و لیس کردن هستند و از قدیم گفته اند باید حرمت نمک را نگهداشت پس فعلا تا اطلاع ثانوی به این عمل خیانت بار و چپاول ملت ایران ادامه خواهند داد

گزارش یا اعتراض به این نظر


omid September 22, 2017 10:16 AM

المانها در جای راحت ۳۹ ساله با حکومت ملایان نشسته اند و همکاری می کنند خانم نیکی هیلی به درستی گفتند سالهاست در ایران پرچم آمریکا را آتش میزنند ومرگ بر آمریکا می گویند. مردم ایران خودشان میدانند و میفهمند و خود در آینده تصمیم میگیرند و احتیاجی به کشورهای اروپايی ندارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار September 22, 2017 11:32 AM

یک موضوع جالب که در هیچ رسانه ایرانی‌ در مورد آن بحث نمی‌‌شود نقش مهم میهنپرستان ایرانی‌ در خارج از کشور برای بیدار کردن آمریکا نسبت به نه تنها اوضاع ایران بلکه نسبت به بازی دو جانبه‌ای است که کشورهای اروپایی‌ بر ضدّ منافع مردم ایران و آمریکا بازی می‌‌کنند *

بسیاری از ایرانیان که نگران ملت خود هستند با دلایل خوب و قانع کننده‌ای که به سیاست مداران آمریکایی ارائه می‌‌دهند توانسته اند توجه آمریکا را بیش از همیشه به این موضوع جلب کنند که سیاست‌های برخی‌ از کشور‌های اروپایی‌ که خود را مثلا متحد آمریکا می‌‌نامند نه تنها به ضرر مردم ایران و آینده ایرانیان است بلکه به ضرر منافع کوتاه و دراز مدت آمریکا نیز هست * در نتیجه جای تعجب نیست اگر امروز کشور آمریکا در واقع با یک ذره بین جدید به بازی‌های کشور‌هایی‌ مانند انگلیس و آلمان و فرانسه می‌‌نگرد *

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار September 22, 2017 12:05 PM

خوشبختانه همه ایرانیان خارج از کشور کنسرت برو نیستند * هستند آنهائی که از ثانیه اول پیمان بستند تا ایران را از این فتنه نجات دهند و تا این مهم روی ندهد این اندک میهنپرستان برجای مانده نه خسته می‌‌شوند، نه تعطیلات می‌‌روند، نه فراموش می‌‌کنند و نه ناامید می‌‌شوند *

اینجوری‌ها هم نیست که فقط آخوند‌ها و حامیان‌شان بتازند در این میدان نبرد * بالاخره میهنپرستان ایرانزمین هم یکی‌ دو تا فنّ در این سی‌ و هشت سال مبارزه یاد گرفته اند * بیخود نیست که برخی‌ از کشور‌های اروپایی‌ چشم دیدن میهنپرستان ایران را ندارند * فرق در اینجاست که آنها در رسانه‌ها گرد و خاک زیاد می‌‌کنند اما میهنپرستان ایران زود متوجه شدند که این مبارزه بسیار جدی بیشتر به تفکر و مقاومت و شهامت و عزم نیاز دارد و کمتر به ‌های و هوی و جنجال تا رسد روزی که ایران آزاد شود *

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو October 4, 2017 05:56 PM

قسمت اول - امپریالیست ها و کارتل های نفتی و بانک داران و اقتصاددانان غربی درحقیقت چه چهره ها و اعمال شیطانی وملعونی دارند وتا چه مرحله از علم و دانش درتصاحب منابع کشورهای جهان سوم رسیده اند که با وقاحت تمام از طرفی خودشان را دوستان خلق های کشورهای جهان سومی نشان میدهند و از طرفی دیگر برایشان روبات های مذهبی جنایتگر وچپاولگرساخته و درکشورهایشان مستقر می کنند که مردمان این کشورها را برده و اسیرو ذلیل کنند ومنابع کشورها هرچه هست مفت ومسلم بمکند پیدایش روبات مذهبی غربی سازدرافغانستان تحت عنوان القاعده و طالیبان که بعد روبات خمینی در ایران و بعد ابوبکربغدادی و حالا صدها روبات های عبابردوش دیگردرتمامی کشورهای آسیائی و افریقائی- امریکا و اروپا و اسرائیل درهیچ زمانی ضدیتی و مخالفتی با روبات های مذهبی شان درایران نداشته وندارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام October 5, 2017 05:22 AM

سپاس و درود بر یگانه مرد دوران پرزیدنت ترامپ

گزارش یا اعتراض به این نظر


سهیلا October 5, 2017 09:08 AM

وقت آن است که ترامپ اعلام کند : هیچکس به شرط داشتن دین به دنیا نمی آید تمام

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف October 6, 2017 10:27 AM

این ترامپ که مسیح موعود نیست یه تاجره خودشم گفته تاجرم در اصل فقط دنبال منافع امریکاست انگار داره ایران رو میترسونه تا با بندهای جدید برجام موافقت کنه فقط امیدوارم به این درک رسیده باشه که خقوق مشروع ملت ایران و دموکراسی هم جهت منافع امریکاست و اونها رو در قرارداد جدید قرار بده یه دوستی تو المان داشتم که پدرش تو ابادان شهید شده بود میگفت اخوندها حاضرن همه چی رو بدهند ولی جلو از بین رفتن حکومتشون رو بگیرند! !ببینیم تا چه حد این گفتار درسته و ایا اخوندها کوتاه می یان یا نه! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش- صیحی October 6, 2017 10:38 AM

مسئله مهمی که نباید نادیده گرفته شوداینست که:مذاکرات جمهوری اسلامی در پیوندبا موضوعات هسته ای اززمان محمدخاتمی با سه کشوراروپائی آغاز شده بودتاجائیکه پیمانی باعنوان پیمان سعدآبادامضاءشد گذرزمان نشان دادکه پیمان نامه رژیم با تروئیکای اروپا بدون اینکه کمترین تاثیری دررفتارملایان بوجود بیاورد، موجب گردید تاجمهوری اسلامی کماکان باقدامات خوددرزمینه هسته ای ادامه دهد وبموازات آن بدنبال تثبیت هژمونی خوددرمنطقه باشد همین مسئله موجب گردیددولتهای اروپائی دریابند مذاکرات وپیمان نامه دوسویه بدون حضورآمریکاراه بجائی نخواهدبرد بهمین جهت بعدازورود آمریکاواعمال تحریمهای کمرشکن، جمهوری اسلامی ناچارشدبا نرمش قهرمانانه اولین جامزهررابنوشد بعدازبرجام روشن شدکه نظام اسلامی یک رژیم وحشت آفرین است وبایدراهبرد موثرتری اعمال گرددکه باآمدن ترامپ اینن راهبرد شکل گرفت

گزارش یا اعتراض به این نظر


بهرام October 6, 2017 01:20 PM

ترامپ استاد خالی بندیست و چون آخوندها پیکره ای از ریا و دروغ هستند شاید از این خالی بندیهای ترامپ جا خورده و زیرمیزی معامله ای تازه را آغاز کنند در هر صورت مردم ایران روزهای سختری را در پیش دارند تنها باید به امید اقلیت فرهیخته ایران بود که مملکت را از این گرداب برهاند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو October 6, 2017 01:52 PM

جناب ترامپ این تهدیدها و به اصطلاح طوفان شما همانند بادملایمی است که هیچ عبا و عمامه آخوندی را حتی تکان نخواهد داد دراین سی وچندساله حکومت و ظلم و چپاول کردنشان به هر شکل فرمی درایران و با پشیبانی و حمایت همه گونه بانک های غربی و دولتمردان غربی و دلالان شان و پول شویان هایشان به ثروت های نجومی غیرقابل تصوری نائل آمدند و منالغ عظیمی ازثروت های بادآورده شان چه درچرخش اقتصاد و صنایع اروپائی و چه در روسیه و وچه در چین رکن اصلی در اقتصاد این کشورها بازی می کند- طوفانی که جناب ترامپ برپامی کند طوفانی است که دقیقا" درجهت مردم نگون بخت و فقر زده که چه تحریم های غربی بعلاوه تحریم های همه گونه آخوندهاازلحاظ اقتصادی وفرهنگی و آزادی را تحمل کرده اند ازهمین الان بازاری ها و صرافی ها با طوفان ترامپ درصدد گران کردن چندبن برابری کالاها و ارزخارجی هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


trump October 6, 2017 09:43 PM

ترامپ دائم در حال غوغا به پا کردن است تا افکار عمومی و رسانه ها را از دسیسه ای که با روسها کرده منحرف کنه و گند کار خودش در نیاد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ali October 7, 2017 04:34 AM

أين دقيقا همان اشتباه بزرگى است كه أمريكا مرتكب ان شد بى اعتنايي و بى اعتبارى أمريكا چرا كه هيچ كشورى در اينده به أمريكا اعتماد نخواهد كرد و همه مذاكرات را إز بين مى برد درست ميشود همين مثال را نسبت به كره شمالى داد وقتى انها مببينند كه با قرارداد رسمى چه ميكنند انها هم تن به اين مذاكرات نمى دهند اما كره شمالى با اولين حركت كره جنوبي و ژاپن را با خاك يكسان ميكند ديوانه اى كه در راس حكومت كره وجود دارد اقتصاد دنيا را فلج ميكند من مطمئنم اين جنگ تا قبل إز سه ماه ديگه شروع ميشود مگر اينكه امريكا علنا إعلام شكست بكند اما در مورده ايران هيچ اتفاقى نمى افتد چرا كه ٩٩ درصد افكار امريكايى ها فقط به كره شمالى است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: