آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 13 آذر ماه 1396 = 04-12 2017

آمریکا؛ چرا سازش با رژیم تهران ممکن نیست؟

به گزارش جام نيـوز، «هربرت ريموند مک‌مستر»، مشاور امنيت ملي کاخ سفيد در اظهاراتي روز يکشنبه مدعي شد تلاش‌هاي سازش‌جويانه آمريکا افزايش قدرت منطقه‌اي رژیم ايران را همراه داشته است.

این مقام آمريکايي با توصيف وضعيت کنوني سوريه به عنوان «چرخه مخربي از خشونت‌هاي فرقه‌اي» مدعي شد که نیروهای حکومت ایران کساني هستند که از اين وضعيت بهره‌مند مي‌شوند. کاري که آنها کرده‌اند دامن زدن به اين چرخه‌هاي خشونت و تسريع آنها بوده است.

مشاور امنيت ملي کاخ سفيد در پاسخ به سوالي درباره اينکه دولت آمريکا چگونه قصد به عقب برگرداندن دستاوردهاي رژیم ايران در سوريه را دارد، گفت: با يک برنامه جامع مي‌توان دستاوردهاي آنها را به عقب برگرداند.

مک‌مستر در ادامه به انتقاد از توافق هسته‌اي (برجام) پرداخت و گفت: من فکر مي‌کنم منصفانه است که بگوييم در سال‌هاي اخير راهبرد اميدوارانه و غيرواقع‌بينانه‌اي وجود داشته که باعث اعطاي توافق هسته‌ايي به رژیم ایران شده که رئيس‌جمهور آن را بدترين توافق دانسته است. [اين اميدواري وجود داشت] که اين توافق باعث خواهد شد حکومت تهران عملاً بيشتر جزئي از منطقه شود و رفتارهايش را تغيير دهد.»

مقام امريکايي اضافه کرد: اما ببينيد چه اتفاقي افتاده است؛ دقيقا عکس اين. و فکر مي‌کنم که تمرکز بر روي تلاش براي سازش با حکومت ايران باعث دخالت های بیشتر آنها در منطقه شده است.



آرش-صبحی December 4, 2017 02:54 PM

جمهوری اسلامی با ملت خودش با هموطنان اهل سنن با دگر اندیشان سیاسی وعقیدتی با هموطنان مسیحی وکلیمی وبهائی وزرتشتی و حتی مسلمانان شیعه نتوانسته به یک سازش وتفاهم وهمزیستی برسد رژیم جمهوری اسلامی چنان در قدرت حبابی وهژمونی مسخره خود غرق بوده وهست که از همان روز اول تا به امروز چنگ بر چهره همسایگان انداخته است چگونه متصور است که یک حکومت خشن ووابسته به آنسوی قرون وسطی بتواند با دنیای مدرن وکشورهای مدرن راه سازش ومسیر دوستی در پیش بگیرد آقای مک مستر یک سخن بنیادی را مطرح کرده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: