آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 5 مهر ماه 1396 = 27-09 2017

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دزد از آب در آمد

دزدان و مجرمان بزرگ بر کرسی های مدیریتی!

متهم فساد سه هزار میلیارد تومانی «دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» شد

اسحاق جهانگیری که ریاست «ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» را در ایران بر عهده دارد، در حکم تازه‌ای، حمید پورمحمدی گل‌سفیدی را به عنوان دبیر این ستاد منصوب کرد.

پورمحمدی که هم‌زمان معاون محمدباقر نوبخت در «سازمان برنامه و بودجه» است، یکی از متهمان پرونده فساد بانکی سه هزار میلیاردت ومانی بود و مدتی را نیز در این ارتباط در بازداشت سپری کرد.

او در دی‌ماه ۱۳۹۰ بعد از دو ماه بازداشت، با قرار وثیقه ۵۰۰میلیون تومانی آزاد شد.

در کارنامه حمید پورمحمدی در بیش از یک دهه‌ی گذشته، سمت‌هایی چون "قائم‌مقام و مشاور عالی رییس کل بانک مرکزی"، "معاون وزارت اقتصاد و دارایی"، "معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی'، "دبیر ستاد تدوین برنامه ششم توسعه'، "عضو شورای گفت‌و‌گو"، و "عضو کارگروه تخصصی ستاد هماهنگی امور اقتصادی” دیده می‌شود.

او هم‌چنین، در دولت احمدی‌نژاد توانست با استفاده از نفوذ خود، خواهرزاده‌اش "فرهاد همتی گل‌سفیدی" را با مدرک تحصیلی غیرمعتبر به مدیرعاملی "صندوق مشترک ایران و ونزوئلا" و عضویت در هیأت مدیره "بانک بین‌المللی توسعه" (از زیرمجموعه‌های "بانک توسعه صادرات" در ونزوئلا) در بیاورد.

فرهاد همتی بعدتر در دولت روحانی به عنوان "مدیر حقوقی صندوق توسعه ملی" منصوب شد و هنوز نیز این سمت را بر عهده دارد.


نمره ریسک سرمایه‌ گذاری برای ایران

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی ریسک سرمایه گذاری در ایران را همچنان بالا می‌داند و این موضوع در ورود سرمایه‌گذار به کشور تاثیر منفی دارد

ریسک سرمایه گذاری کشورها را موسسات بین المللی تعیین می کنند. معروف ترین و مهم ترین آنها، گزارش سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه است.

به گزارش ایسنا، سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه (OECD) هر ساله گزارشی درخصوص میزان ریسک پذیری کشورهای دنیا را ارائه می کند که برای سرمایه گذاران راهنمای عملی خوبی است. آنها براساس این گزارش علاقه و تمایل خود را برای سرمایه گذاری بروز می دهند.

عمده این موسسات بین المللی در کشورهای توسعه یافته ایجاد شده و مولفه های متعددی از شاخص های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی را مطالعه می کنند و نتایج بررسی های خود را به صورت طبقه بندی شده ارائه می کنند.

شاخص هایی از قبیل آزادی اقتصادی و ریسک اقتصادی، درجه آزادی بازار، رقابت پذیری و بی ثباتی اقتصادی ازجمله این موارد هستند. بنابر گزارش هایی که سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه تهیه و ارائه می کند، درجه ریسک سرمایه گذاری کشورها عددی بین صفر تا ۸ است.

درجه ریسک صفر یعنی کمترین ریسک و درجه ریسک سرمایه گذاری ۸ نشان دهنده میزان بالاترین ریسک پذیری است.

با روی کار آمدن دولت یازدهم و اهمیتی که وزارت اقتصاد به مسئله جذب سرمایه‌خارجی قائل بود اقداماتی را برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در ایران انجام داد. با این حال علی‌رغم پیش‌بینی‌ها در تیر ماه سال جاری بهبودی در وضعیت ریسک کشورمان ایجاد نشد و OECD همچنان رتبه شش را برای ریسک سرمایه‌گذاری در ایران لحاظ کرد و این موضوع در ورود سرمایه‌گذار به ایران تاثیر منفی دارد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که تا وضعیت کسب و کار و مالیات ستانی و... در ایران نابه‌سامان است، نمی‌توان چشم‌ امیدی برای بهبود ریسک سرمایه گذاری در ایران داشت و چشم‌انداز روشنی در این زمینه وجود ندارد.



arzhang September 25, 2017 11:49 AM

علل اینکه درجه ریسک سرمایه گذاری در ایران ۶ هست بخاطر اینکه یک مشت ایرانیان خاین دارند به آخوندا دزد فاسد کمک میکنند وگرنه در کشوری که بوسیله آخوند و پاسدار مافیا آدمگش ضد بشری که هروز میگند هدفشان نابودی اسراییل و آمریکا هست و به موازات کره شمالی بطرف ساختن موشک اتمی و بمب اتم هستند درجه ریسک سرمایه گذاری باید ۸ باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان September 27, 2017 06:07 AM

یکی از مهمترین وظایف سربازان امام زمان ردیابی و به دام اندازی سرمایه داران ایرانی و خارجی بوده که در خارج از کشور مشغول به کار هستند! بدینصورت که ماموران اطلاعاتی با اشکال و عناوین مختلف این افراد تماع و بیخبر را در میهمانیها و یا در سمینارهای گوناگون ابتدا پیدا میکنند و سپس با تلاشهای بسیار خود را به آنها چسبانده وبا انواع ترفندها واردزندگی آنان شده و با فریب و نیرنگ این احمقها را با تمامی سرمایه هایشان به ایران کشانده و در نهایت ثروت آنها را از طریق پرونده سازی در قوه قضائیه رژیم دارایی آنها را به یغما برده و با زندان افکن و وادار کردن آنان به وصیقه های نجومی از سوی خانواده های سرمایه گذاران به حساب شخصی حاج صادق لاریجانی با رضایت شاکی آزاد میشوند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى September 27, 2017 07:48 AM

با اين همه دزدى و جنايت در رژيمى كه نام اسلام رو يدك ميكشه مطمئن شدم كه بهشت و جهنم دروغى بيش نيست ولى در يك چيز هنوز دودل هستم كه خدايى كه اين دزدى ها و جنايات رو ميبينه و صداش در نمياد هم وجود داره يا نه؟؟؟! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش- صبحی September 27, 2017 04:11 PM

با قاطعیت وبدون هیچگونه تامل وتحملی میتوان گفت در گستره جمهوری اسلامی انسان پاک وجود ندارد چرا که جمهوری اسلامی نه با راستگوئی وصداقت وشرافت انسانی میانه ای دارد، درعین حال آنقدر آلوده ونکبت است که انسانهای پاکدست بخود اجازه نمیدهند که در چنین گندابه ای کار وقعالیت نمایند اگر هم باشند باید ببینند ولب فرو بندند بهمین جهت است که در چرخه این نظام خبیث فقط دزدان واختلاس گران وآدمکشان هستند که میتوانند با حکومت فاسد همکاری کنند وبرکرسی های قدرت تکیه بزنند وباید منتظر روزهائی بمانند که کشان کشان به محکمه میروند وباید پاسخگوی خیلی از زشت کاریها باشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: