آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 8 مهر ماه 1396 = 30-09 2017

پاره کردن برجام؛ سخنان تامل برانگیز ظریف

ظریف در مصاحبه‌ با دو روزنامه انگلیسی گفته حدس می‌زند رئیس‌جمهور آمریکا در گزارش ماه اکتبر تأییدیه پایبندی جمهوری اسلامی به برجام را صادر نخواهد کرد.

ظریف در مصاحبه با دو روزنامه «فایننشال‌تایمز» و «گاردین» گفته در صورت فروپاشی برجام، جمهوری اسلامی الزامی به پایبندی به محدودیت‌های مندرج در این توافق هسته‌ای نخواهد داشت.

به نوشته فایننشال‌تایمز، ظریف درباره برجام گفت: یا بایستی به آن پایبند ماند و یا آن را به کنار انداخت. شتر سواری، دولا دولا نمی‌شود.

مذاکره مجدد یک باتلاق خواهد بود

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی پیش تر در مصاحبه با آسوشیتدپرس، امکان مذاکره مجدد برجام را یک افسانه خواند و گفت: مذاکره مجدد یک باتلاق خواهد بود.

ظریف همچنین با انتقاد نسبت به توییت اخیر ترامپ در مورد برنامه‌ی موشکی سپاه پاسداران نیز گفت: مذاکرات مجدد در مورد برجام امکان پذیر نیست.

وی افزود: ما باید قبل از اظهار نظر حقایق را بررسی کنیم. این که برخی سعی دارند با حقایق بازی کنند و راه‌های جایگزین ایجاد کنند مرا نگران می‌کند.

به گزارش ايسنا، محمدجواد ظريف در گفت‌وگو با شبکه خبري الجزيره اظهار کرد: اگر واشنگتن تصميم بگيرد از توافق هسته‌اي خارج شود، ما گزينه‌هاي مختلفي در اختيار داریم و ما هم از اين توافق خارج خواهيم شد.



اردلان September 28, 2017 07:30 AM

بنظر ما ظریف درست گفته یعنی دیگر سناریوی بر چام به پایان رسیده! حال نوبت به قصه درجام رسیده همچنین پس از آن نوبت به داستان ته جام خواهد رسید و باید همه صبورانه با آجیل و تنقلات پای کرسی بنشینیم و بخوریم تا مادربزرگ با زبان خودش سرنوشت این افسانه را تعریف کند! واقعا جای تاسف دارد در حال کارگران آذرآب و هپکو در اراک با دست خالی و بدون پشتیبان به مصاف نیروهای تادندان مسلح رژیم رفته اند اما در این شرایط ما باید بنشینیم و به قصه های برجام و سرجام و ته جام گوش دهیم! در حال حاضر این کارگران شجاع نیاز به حمایت و همراهی مردمی دارند! مرده شور این جام رو ببره! دست روی دست گذاشتن تا کی باید ادامه داشته باشه؟ اکنون ایران عزیز ما دستخوش خطر تجزیه و فرپاشی اجتماعی قرار گرفته! تا کی ما باید به دنبال باورهای غلط خود باشیم! برجام ترمز قیام مردم ایران است!

گزارش یا اعتراض به این نظر


امید September 29, 2017 12:26 AM

ای کاش این آقایون متوجه میشدن که باید بجای اسرار بر انرژی هسته ای باید دست از حمایت از حزب الله لبنان و بقیه گروه های تندرو مذهبی بردارن و مثل بقیه کشورا بجای دشمنی به دوستی با دنیا فکر کنن
اونوقت نه دیگه نیازی به برجام دارن و نه مردم ایران زیر سایه وحشت جنگ زندگی میکنن
وقتی خطر جنگ کشور رو تهدید میکنه انرژی هسته ای اونم توی ایران که خودش یه منبع بزرگ انرژی فسیلی هست چه فایده ای میتونه داشته باشه؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang September 29, 2017 02:20 AM

طبق برجام بازرسی میان سایت‌های نظامی و غیرنظامی تفاوتی ندارد ولی اژانس گفت علت اینکه ما سایت‌های نظامی را بازرسی نکردیم بخاطر اینکه کسی نگفته کار مشکوکی دراین سایت‌ها دارد اتفاق میافته و امریکا هم انگشت خودش را گذاشته تو همین نقطه ضعف برجام و ایران تشبیه کرده به ۱۶ سال پیش کره شمالی که همین حرفها بود که کره شمالی به این نقطه خطرناک رسیده و در این راه امریکا توانسته فرانسه را قانع کند که این نقطعه ضعف باید تصیح شود که بازرسی سایت‌های نظامی ربطی به مشکوک بودن یا مشکوک بودن نداره و اگر آخوندا چیزی ندارند پنهان کنند نباید از بازرسی سایت‌های نظامی بترسند وگرنه برجام باطل هست و مقصر هم آخوندا هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش- صیحی September 29, 2017 10:37 AM

ازباب تجربه تاریخی کره شمالی ودیوانگی های رهبرآن پیش روی جهانیان قرار دارد اگردردوران زمامداری بیل کلینتون مذاکرات با کره شمالی بگونه ای دقیق وشایسته، وبا درنظرگرفتن همه احتمالات صورت میپذیرفت وهمه روزنه ها انطور که باید وشاید بسته میشد، بدیهیست که امروز دنیا وحشت دیوانگی کیم جون نبود وکشورهای همجواراین کشورفقرزده هراس این آزمایشات را نداشتند درفرهنگ ما ایرانیان این ضرب المثل هست که یک انسان عاقل باید یکبار از یک سوراخ گزیده شود جهان یکباراز سوراخ اتمی کره شمالی ومذاکرات با ان کشورگزیده شده، پس عقل حکم میکند که جهانیان این بار از سوراخ ملایانی که برهیچ اصلی از اصول انسانی وموازین بین المللی پایبند نیستند، گزیده نشوند جمهوری اسلامی بعنوان رژیمی که
درکارنامه اش وحشتناکترین سرکوبهای شهروندی رادارد، چگونه میتواند دلسوزدیگران باشد؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: