آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 11 مهر ماه 1396 = 03-10 2017

دختر شطرنج باز، خامنه ای را کیش و مات کرد

دختر شطرنج باز ایرانی که به دلیل حضور بدون حجاب در رقابت‌های بین‌المللی از تیم ایران اخراج شد، به تیم ملی آمریکا پیوست.

به گزارش ایسنا، درسا درخشانی، شطرنج باز ایرانی الاصل و استاد بزرگ و استاد بین‌المللی شطرنج که به دلیل حضور بدون حجاب در رقابت‌های بین‌المللی از تیم ایران اخراج شد، از این پس در تیم ملی آمریکا در مسابقات شرکت می‌کند.

درخشانی در دو سال اخیر در چند رقابت بین‌المللی بدون حجاب شرکت کرده بود که در نهایت حضور بدون حجاب او در اوایل سال ۲۰۱۷ و در مسابقات شطرنج جبل‌الطارق سبب اخراج او از تیم ملی ایران شد.

او پس از سارا خادم الشریعه، دومین شطرنج باز زن ایرانی بود که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در ۱۸سالگی و در هشتاد و هفتمین کنگرهٔ شطرنج جهان عنوان استاد بین‌المللی را به دست آورد.

وی سابقه قهرمانی شطرنج نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۲ و کسب مقام ششمی شطرنج جوانان جهان در سال ۲۰۱۵ را برای ایران در کارنامه خود دارد.

درسا درخشانی حدود سال ۹۴ با یک پیشنهاد از باشگاه بارسلونای اسپانیا برای ادامه تحصیلات دانشگاهی و شطرنج به آن کشور رفت و برای آن تیم بازی کرد.



بیژن October 3, 2017 01:42 AM

خاک بر سر اخوندا که دارند ایران را روز به روز ویران تر وبیشتر به عقب میبرند اگر ایندفعه رفتند دیگه به زباله دان تاریخ رفتند و برگشتی برایشان نیست
درود برا ازادی

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیر ارشادی October 3, 2017 01:46 AM

عجب کیش مات کردی رهبر مفلوک تازی را درود بر ناز شست تو تویی تاج سر ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


نسل بیدار October 3, 2017 11:38 AM

این شیر زن ایرانی‌ نه تنها خامنه‌ای را کیش و مات کرد بلکه با پیوستن به تیم‌ ملی‌ یک کشور آزاد و دموکراتیک کل حکومت اسلامی را مبهوت کرد * تا این آخوندها باشند که دیگر با زن ایرانی‌ آن هم یک شطرنج باز شوخی‌ نکنند *

فکر کنید یک زن ایرانی‌ یک تنه چه بر سر این سیستم بسته و ددمنش آورد * آنوقت فکر کنید ایران ما چه ایرانی‌ خواهد شد وقتی‌ که زنان این سرزمین از بند حکومت جهل و جنون آزاد شوند و بتوانند آزادانه هنر و شعور خود را در جهان به نمایش بگذارند * بیخود نیست که همیشه می‌‌گفتیم زن ایرانی‌ تاج سر ایرانزمین است * بنگرید به این دسته گل‌های بی‌ همتای میهن * بنگرید به این جوانه‌‌های آزادی * مردم ایران لیاقت بهترین‌ها را دارند و لایق آزادی هستند *

گزارش یا اعتراض به این نظر


Irani November 8, 2017 10:06 AM

سفر به ماه، انقلاب مخملی، کیش و مات، درود به زنان ایران که سمبل زیبایی ایرانند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: