آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 27 مهر ماه 1396 = 19-10 2017

بازداشت چهره سرشناس فعال مدنی در ترکیه

پلیس ترکیه روز چهارشنبه یکی از چهره‌های سرشناس جامعه مدنی این کشور را در فرودگاه آتاتورک استانبول بازداشت کرده و بار دیگر موجب نگرانی در باره وضعیت حقوق بشر در ترکیه با ریاست رجب طیب اردوغان شده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از وکیل عثمان کاوالا خبر داد که او به اداره ضد تروریسم پلیس منتقل شده است و پیش‌تر حکم بازداشت او صادر شده بود. پلیس استانبول در این رابطه اظهار نظری نکرده است.

کاوالا رئیس نهاد فرهنگی آنادلوکالچر است و پلیس استانبول دفتر این نهاد را مورد بازرسی قرار داده و کامپیوترها را از آنجا خارج کرده است.

کاوالا حین بازگشت از نشستی در غازیانتپ در شهری در جنوب شرقی ترکیه بازداشت شد. مخبر پارلمان اروپا در ترکیه نسبت به بازداشت این فعال مدنی ابراز نگرانی کرد.

او در پیامی توییتری نوشت: اخبار نگران‌کننده‌ای درباره بازداشت عثمان کاوالا در استانبول شنیده‌ام. امیدوارم پارلمان اروپایی فورا خواستار آزادی او شوند.


درخواست 15 سال حبس برای فعال حقوق بشر

حدود سه ماه از بازداشت پتر اشتویتنر، فعال حقوق بشر آلمانی، در ترکیه می‌گذرد. حال رسانه‌های محلی می‌گویند، دادستانی کل ترکیه برای او ۱۵ سال حبس درخواست کرده است. اتهام: عضویت در تشکیلاتی تروریستی و حمایت از آن.

به گزارش دویچه وله، خبرگزاری "دوغان" ترکیه و چند رسانه‌ی دیگر این کشور گزارش می‌دهند که پتر اشتویتنر فعال آلمانی حقوق بشر، علی غروی همکار سوئدی او، و ۹ بازداشتی دیگر در ترکیه به عضویت در تشکیلاتی تروریستی و حمایت از آن متهم شده‌اند.

خانم ایدیل اِسِر، مدیر دفتر سازمان عفو بین‌الملل در ترکیه نیز در میان متهمان است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: