آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 26 آذر ماه 1396 = 17-12 2017

روسیه برای جنگ جهانی سوم آماده می‌ شود؟

نیروهای واکنش سریع ناتو طی سه سال سه برابر شده است

دبیر کل ناتو گفت: طی سه سال گذشته ترکیب نیروی واکنش سریع سه برابر شده است، و 5000 نفر می توانند در چند روز در پستهای خود حاضر شوند.

به گزارش اسپوتنیک، در ناتو تصمیم گرفته شد که نیروهای نظامی افزایش یابند و این افزایش عظیمی در طول چند دهه گذشته محسوب میشود. اکنون ترکیب نیروی واکنش سریع سه برابر شده است، تعداد آنها به 40000 نفر افزایش یافته است، که 5000 نفر آنها در طی چند روز میتوانند در پستهای خود قرار گیرند.

روسیه در سال های اخیر درباره فعالیت بی سابقه ناتو در مرزهای غربی خود گفته. ناتو در همان زمان فعالیت خود را گسترش داده و آن را "مهار خشم روسیه" نامیده. مسکو بارها و بارها نگرانی خود را نسبت به نیروهای ناتو در اروپا ابراز کرده است. دبیر مطبوعاتی رئيس جمهور روسیه دیمیتری پسکوف، پیشتر گفته بود که روسیه برای هیچ کس تهدید نیست، اما اقدامات در جهت تهدید منافع خود را بدون توجه نخواهد گذاشت.


روسیه برای جنگ جهانی سوم آماده می‌ شود؟

روابط آمریکا و روسیه در بدترین حالت خود از زمان جنگ سرد قرار دارد که ممکن است حادثه‌ای کوچک به یک درگیری بزرگ تبدیل شود. ترامپ که به دلیل دخالت‌های روسیه در انتخابات سال 2016 تحت اتهامات زیادی قرار دارد، انگیزه‌ای برای کنار آمدن با این کشور ندارد. پوتین نیز روایاتی را تبلیغ می‌کند که در آن‌ها روسیه قربانی تجاوزهای آمریکا معرفی می‌شود.

نشریه آمریکايی نیوزویک نوشت: روسیه امروز بیشترین استقرار نظامی در مرزها و خارج از مرزهایش را در دوران پس از سقوط شوروی تجربه می‌کند و احتمال برخورد و مواجه اتفاقی با دیگر تشکیلات نظامی بسیار بالاست.

در اواخر ماه نوامبر، هواپیماهای روسیه با هواپیمای ضد زیردریایی آمریکا در شش مایلی ساحل کریمه برخورد کردند. این منطقه تنها از جانب روسیه و هفت‌کشور دیگر به‌عنوان قلمرو روسیه شناخته می‌شود.

به گزارش فرارو، "پاول فلگن‌هاوئر" روزنامه‌نگار روزنامه مستقل مسکو "Novaya Gazeta” می‌گوید: ارتش روسیه دستور دارد هواپیماهای آمریکایی که وارد حریم هوایی روسیه می‌شوند را هدف قرار دهد. افراد زیادی از چیره شدن رویکرد نظامی بر سیاست خارجه روسیه و فعالیت دستگاه‌های تبلیغاتی این کشور نگران‌اند.

در ماه نوامبر "سرگئی روگف" رئیس موسسه مطالعات آمریکا و کانادا هشدار داد که باید برای جلوگیری از وقوع جنگ تصادفی اقدامی صورت گیرد. روگف اروپا و آمریکا را برای بدتر کردن شرایط مقصر دانست و هشدار داد که این وضعیت می‌تواند هر لحظه به جنگ تبدیل شود.

کشورهای حوزه بالتیک از افزایش تنش‌ها و سایر حوادث خطرناک در این منطقه خبر می‌دهند. این تنها یک هشدار خالی و بی‌اساس نیست. هر چه پوتین بیشتر برای محبوبیت و رأی آوردن به جنگ تکیه کند، شرایط خطرناک‌تر می‌شود.



پیشگو October 9, 2017 02:37 PM

جنگ جهانی کدام است آقای سناتور ملت ما ۴۰ سال است همانند
بردگان جنگ زیست میکنند پاک کردن ۲ صورت آلوده از چهره زمین ربطی به جنگ جهانی ندارد حکومت ایران مشتی دزد و کره شمالی کودکی در جسم رهبر
بچه بازی میکند و مردمش چون مردم ایران گرفتار رهبر اهریمن گونه است

گزارش یا اعتراض به این نظر


ناشناس October 10, 2017 02:42 AM

کلا عیب مردم ایران اینه که بدون داشتن تخصص در کاری عرض اندام می کنن مثل همین (( پیشگو)) که فکر می کنه از یک سناتور باتجربه بهتر می دونه !

گزارش یا اعتراض به این نظر


مستعار December 17, 2017 01:15 PM

نخیر آقای پیشگو درست میگه همه اینها کلک بازیه!

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو December 17, 2017 02:06 PM

واقعا" جنجال نمائی مطبوعاتی هم مسخره است - اگرروس ها و گماشتگان و سرسپرده گان همه شکل و فرمیش درکشورهای اروپای شرقی که هنوز هم روسیه رو ارباب می دونن و درحال حاضرخطری برای امریکا محسوب میشدند چرا ترامپ قوانین مهاجرتی روفقط برای مسلمانان درنظرگرفته ونه برای روس ها و اروپای شرقی ها ؟روس ها نتنها کرملین رو دارن بلکه کاخ سفید رو هم دربست دراختیار دارن و تنها دشمنی که می تونن داشته باشن اتحادیه زلزله زده اروپای غربی است که روس ها در جنگ سوریه بطورهدفمندهزارها پناهنده سوریه و غیره رادرجهت جان تازه دادن وظهورکردن دوباره افراطی ها وفاشیست ها اروپائی درجهت به سقوط کشاندن دمکراتی وازهم پاشیدن اتحادیه اروپا به درون اتحادیه فرستادند که با این هدف هجوم روس ها به درون اروپا این بارنه بعنوان دشمن بلکه بعنوان حامی و پشتیبان افراطی و فاشیست ها

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان December 17, 2017 04:34 PM

ضمن تائید کامل گفته های بحق پیشگو و اضافه بر آن دلیل پررو شدن بیش از حد پوتین در این ارتباط برخورد نامناسب دمکراتها و اوبامای بی کفایت بهمراه کشورهای سودجوی اروپایی در جریان اشغال جزیره کریمه متعلق به اکراین به امر پوتین توسط ارتش روسیه همچنین با اجازه و نفوذ بیش از حد به روسها و رژیم اشغالگر آخوندی در سوریه و لبنان سبب بهم ریختگی اوضاع بسیاری از مناطق در خاورمیانه، جزیره کریمه در دریای سیاه، آبراه پارس، شبه جزیره کره و ونزئولا شده اند! ناگفته نماند کوچکترین غفلت ویا عقب نشینی از سوی آقای ترامپ رئیس جمهور آمریکا در این باره پوتین این جنایتکار هوشمند اما بزدل را برآن خواهد داشت که با تمام قوا باز هم به اشغالگریهای بیرحمانه خود به روشهای کاملا قرون وسطایی در سطح جهان بپردازد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Babak December 17, 2017 05:08 PM

آقای نا شناس
حرف بیخودی نزن ، اگر ایراد میخواهی بگیری ، بنویس که چرا
همین شما ها بود ید که گفتید خمینی بهتر میداند و دسته جمعی گفتید
"ما جارو کش تو نیم خمینی"

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: