آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 19 مهر ماه 1396 = 11-10 2017

کره‌ شمالی؛ احتمال استفاده از سلاح‌ هسته‌ ای

کاخ سفید اعلام کرد که در نشست رئیس‌جمهوری آمریکا با تیم امنیت ملی، راه‌های مقابله با تهدیدهای کره‌شمالی از جمله استفاده از سلاح‌ هسته‌ای مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش تسنیم به نقل از «اسکای‌نیوز»، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز گذشته با تیم امنیت ملی خود درباره خطرات و تهدیدهای احتمالی برنامه هسته‌ای کره‌شمالی رایزنی کرد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد، در نشست ترامپ با «جیمز ماتیس» وزیر دفاع و «جوزف دانفورد» رئیس ستاد مشترک آمریکا «رایزنی‌ها بر بررسی گزینه‌هایی برای پاسخ به هرگونه تجاوز کره‌شمالی حتی از طریق استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در صورت لزوم، متمرکز شد.»

در بیانیه کاخ سفید اشاره‌ای نشده که آیا نشست ترامپ با فرماندهان ارشد کشورش، به این معناست که بحران کره شمالی بغرنج‌تر شده یا خیر.

ترامپ، شنبه گذشته در توییت‌هایی جداگانه نوشته بود: « روسا و دولت‌های‌شان به مدت 25 سال در حال مذاکره با کره‌شمالی بوده‌اند، توافق‌هایی امضا کرده و مقدار زیادی پول پرداخت کرده‌اند.» او، بدون ارائه توضیح، نوشت: «تنها یک چیز درباره کره‌شمالی نتیجه‌بخش خواهد بود.»

ترامپ همچنین در دیدار با مسئولان ارشد نظامی در کاخ سفید، پس از آن‌که درباره پرونده‌ رژیمهای ایران و کره‌شمالی سخن گفت، اظهار داشت: اینک «آرامش قبل از طوفان است.»

وزیر دفاع آمریکا روز دوشنبه گفت: ارتش این کشور باید در مقابل اقدامات تحریک‌آمیز مستمر کره‌شمالی آمادگی داشته باشد تا در صورت لزوم از گزینه نظامی استفاده کند.

شبکه خبری سی‌بی‌اس گزارش داد: جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا به تبیین راهبرد کشورش در قبال کره‌شمالی برای نیروهای ارتش ایالات متحده پرداخت و گفت، در حال حاضر، این راهبرد مبتنی بر دیپلماسی و تحریم‌های اقتصادی است که در راستای خارج کردن پیونگ‌یانگ از مسیر هسته‌ای فعلی خود به کار گرفته می‌شود.

با این حال، وی خاطرنشان کرد: نه من و نه شما نمی‌توانیم بگوییم که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

رئیس پنتاگون اظهار کرد: تنها یک کار است که ارتش آمریکا می‌تواند انجام دهد و آن این است که شما آماده باشید تا اطمینان حاصل شود که گزینه‌های نظامی در صورت نیاز در اختیار است.


توئیت جدید ترامپ در باره کره‌ شمالی

رئیس‌جمهوری آمریکا پیش تر در پیام جدیدی در باره بحران کره‌ شمالی نوشت: کشورمان در طول ۲۵ سال گذشته تعامل ناموفقی با کره‌شمالی داشته است، که میلیاردها دلار هزینه داشت و سودی حاصل نشد. سیاست جواب نداد!

به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا در پیام مشابهی در توئیتر نوشته بود: روسای جمهور و دولت‌هایشان در طول ۲۵ سال گذشته با کره‌شمالی مذاکره کردند، توافق‌هایی حاصل شد و هزینه هنگفتی بر جای گذاشت.

ترامپ قبلا در پیام دیگری با بیان اینکه "تنها یک راه جوابگوست" به اقدام نظامی‌ای که علیه کره‌شمالی در سر دارد اشاره کرده بود.



کاریکامراناتور October 11, 2017 03:46 PM

حکومت هائی مثل جمهوری اسلامی ایران و کره ی شمالی که متعصبانه گرفتار دکترین خودشان هستند فقط سخن زور را می فهمند البته تا حدی روسیه هم اینچنین است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: