آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 19 مهر ماه 1396 = 11-10 2017

حوزه علمیه؛ نفرت پراکنی با بودجه عمومی

معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم از آغاز ثبت نام دوره هایی خبر داده است که علاوه بر مزایای فراوان معادل ۴ واحد درسی محسوب میشود. این دوره ها درباره مسیحیّت، زرتشت، بهائیّت، وهابیّت، تصوّف، اهل‌حق و عرفان‌های به زعم این معاونت “کاذب” برگزار می شود، هر چند گفته میشود این دوره ها به نقد این ادیان و افکار می پردازد ولی حسب تجربه این دوره ها که با حمایت دستگاههای دولتی برگزار میشود امکانی برای نفرت پراکنی علیه پیروان این نحله های فکری و دینی تلقی می شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه قم از آغاز ثبت نام دوره هایی خبر داد که با بودجه های عمومی و حمایت دستگاههای دولتی منشا نفرت پراکنی خواهند بود.

این معاونت اعلام کرده، شرایط و مدارک لازم جهت ثبت نام در این دوره ها عبارتند از: “ارزیابی تحصیلی پایه ششم حوزه‏ های بلند مدت یا گذراندن ۱۵۰ واحد درسی حوزه‏ های سفیران هدایت (با اولویت سطوح بالاتر)؛ یک قطعه عکس و فتوکپی شناسنامه”.

همچنین از جمله مزایای شرکت در این دوره ها می توان به امکان حضور در هجرت بلند مدت؛ امکان شرکت در دوره تکمیلی و پروژه‏های تحقیقاتی؛ امکان عضویت در طرح تبلیغ اینترنتی و تأییدیه اتمام دوره (معادل ۴ واحد درسی) اشاره کرد.

با توجه به اینکه معادل سازی واحد درسی و پذیرش آن توسط دستگاه های متولی امر آموزش در کشور بدون یک هماهنگی قبلی رسمی میسر نیست به راحتی میتوان نشانه های آشکار حمایت دولتی از چنین برنامه های نفرت پراکنی را دید.

باید توجه کرد در نقطه مقابل پیروان ادیان مورد هجمه بخصوص بهاییان امکان دفاع از خود و برگزاری برنامه های متقابل را ندارند. شهروندان زیادی از پیروان ادیان مختلف هم اکنون در زندانهای ایران به دلیل تبلیغ یا معرفی باروهای دینی خود زندانی هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: