آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 19 مهر ماه 1396 = 11-10 2017

ایران؛ کودکان بی پناهی که دچار سوء تغذیه اند

رئیس کمیته امداد از شناسایی ۹۰ هزار کودک دچار سوء تغذیه خبر داد و گفت که برای تغذیه آنها مبلغ ۷۰ هزار تومان به صورت ماهانه واریز می شود. مشخص نیست تعداد واقعی کودکان مبتلا به سوتغذیه در کشور چه تعدادی است و آیا پرداخت این میزان کمک هزینه به حل نهایی مشکل منجر میشود یا خیر.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مهر، سید پرویز فتاح صبح سه شنبه با حضور در کمیسیون فرهنگی مجلس با تشریح اقدامات این نهاد انقلابی با بیان اینکه همکاری و تعامل بسیار خوبی با دولت داریم، گفت: “۹۷ تا ۱۰۰ درصد اعتبارات به کمیته امداد اختصاص یافته و توانسته ایم ۱۰۰ درصد وام های بانکی را نیز جذب کنیم”.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اعطای وام خود اشتغالی به مدد جویان کمیته امداد گفت: “سال گذشته مصوبه مجلس هزار میلیارد تومان بود که ما ۱۱۰۰ میلیارد تومان وام خود اشتغالی پرداخت کردیم که امسال نیز با عنایت نمایندگان به کمیته امداد این مبلغ به بیش از دو برابر و به عدد ۲۱۰۰ رسیده است و پیش بینی می شود که امسال بتوانیم بین ۱۴۰ هزار تا ۱۷۰ هزار فقره وام خوداشتغالی پرداخت کنیم”.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با بیمه تامین اجتماعی ۲۵۰ هزار خانوار اقدام کرده ایم گفت: “در حال حاضر حدود ۵ هزار نفر یک سوم حقوق بازنشستگی را دریافت می کنند در حالی که وضعیت مطلوب برای ما این است که این افراد مستمری بگیر تامین اجتماعی شوند”.

فتاح با بیان اینکه بیشترین جمعیت تحت پوشش کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار با حدود یک میلیون نفر تشکیل می دهند، گفت: “همچنین یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افراد سالمند و روستایی و۱۷۵ هزار یتیم تحت پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند که به طور متوسط هر یتیم با توجه به شرایط خانوادگی خود ۵ حامی مردمی دارد و متوسط ۱۴۰ هزار تومان از سوی حامیان خود دریافت می کند”.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به آسیب های اجتماعی و تحت پوشش قرار گرفتن خانواده های آسیب دیده از سوی این نهاد حمایتی گفت: “در حال حاضر ۳۵ هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که سرپرست این خانواده ها در زندان به سر می برند”.

فتاح همچنین با اشاره به کمک کمیته امداد به کودکان کمتر از ۶ سال تحت پوشش گفت: “۹۰ هزار کودک دارای سوء تغذیه شناسایی شده و برای تغذیه آن ها مبلغ ۷۰ هزار تومان به صورت ماهانه واریز می شود”.

رئیس کمیته امداد امام خمینی همچنین با اشاره به اقدامات فرهنگی کمیته امداد گفت: “امسال ۱۵۰ هزار نفر به سفر زیارتی مشهد مقدس و ۵۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و با هزینه این نهاد به سفر عتبات عالیات اعزام می شوند”.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: