آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 20 مهر ماه 1396 = 12-10 2017

پلیس اردوغان زندانیان را شکنجه می‌ کند

رادیو فرانسه: دیده‌بان حقوق بشر روز پنج‌شنبه ۲۰ مهر/ ۱۲ اکتبر اعلام کرد که گزارش‌های بسیاری از آزار زندانیان در ترکیه به دست آنها رسیده است. به گفته این سازمان در زندان‌های این کشور به ویژه در ادارات پلیس "شکنجه و رفتار نامناسب" با زندانیان شایع است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه "هوگ ویلیامسون"، رئیس بخش اروپا و آسیای مرکزی سازمان دیده‌بان حقوق بشر گفت: "با توجه به اینکه گزارش‌ها مبنی بر انجام شکنجه در اداره‌های پلیس ترکیه افزایش یافته است، دولت این کشور باید به طور اضطراری، دستور توقف این برخوردها را بدهد."

این سازمان با انتشار گزارشی با عنوان "در بازداشت موقت: شکنجه‌های پلیس و آدم‌ربایی در ترکیه" نوشته که افرادی که با آنها از سوی پلیس این کشور بدرفتاری شده اغلب کسانی بودند که به اتهام "تروریسم" دستگیر شده یا کسانی هستند که به ارتباط با کودتای نافرجام سال گذشته در ترکیه متهم هستند.

براساس این گزارش، "این افراد در حالی شکنجه شده‌اند که تحت نظر پلیس بوده‌اند."

این سازمان حقوق بشری غیردولتی همچنین تاکید کرده که براساس "شاخص‌های تجربی معتبر" و براساس یازده مورد شهادت افرادی که متحمل "آزارهای شدید" شده‌اند می‌توان گفت که زندانیان تحت نظر پلیس "به شدت کتک خورده، تهدید شده و مجبور به درآوردن کامل لباس‌های‌شان شده و در برخی موارد، به آنها تجاوز شده یا تهدید به انجام این کار شده‌اند."

این سازمان همچنین در گزارش خود می‌گوید که "شکنجه و برخورد بد در محل‌های نگهداری زندانیان در اداره‌های پلیس در ترکیه به یک مشکل شایع تبدیل شده است. "



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: