آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 20 مهر ماه 1396 = 12-10 2017

دولت بغداد: به کردستان عراق حمله نمی‌ کنیم

شبکه خبری دویچه وله: نخست وزیر عراق به رغم اختلاف شدید خود با اقلیم کردستان اعلام کرد که دولت مرکزی قصد حمله به این منطقه را ندارد. پیش‌تر اعلام شده بود که ارتش عراق برای حمله به اقلیم کردستان آماده می‌شود.

خبرگزاری آلمان روز پنجشنبه (۲۰ مهر/۱۲ اکتبر) به نقل از حیدر عبادی، نخست وزیر عراق گزارش داد که دولت مرکزی از ارتش علیه کردها استفاده نخواهد کرد. عبادی تاکید کرد: «ما از ارتش علیه مردم خود استفاده نخواهیم کرد و یا علیه کردها وارد میدان نخواهیم شد.»

عبادی در صفحه توییتر خود اعلام کرده است که او برای وحدت و یکپارچگی عراق تلاش و از قانون اساسی و حقوق شهروندان این کشور دفاع می‌کند.
خبرگزاری رویترز شامگاه چهارشنبه (۱۱ اکتبر/ ۱۹ مهر) به نقل از شورای امنیت اقلیم کردستان عراق گزارش داده بود، که نیروهای ارتش عراق و "شبه‌نظامیان" در حال آماده‌سازی خود برای حمله به کرکوک و موصل هستند. اما این خبر بلافاصله از سوی مقامات عراقی تکذیب شده است. سخنگوی ارتش عراق ضمن رد این ادعا گفت "ما برای نبرد قیم آماده می‌شویم، ما به درگیری با هیچ گروهی غیر از داعش فکر نمی‌کنیم."

در همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق نزدیک به ۹۳ رای‌دهندگان به استقلال کردستان رأی مثبت دادند
حیدر عبادی در گفت‌وگویی با خبرگزاری آسوشیتدپرس در روز شنبه (۱۶ سپتامبر) اعلام کرده بود که اگر نتیجه همه‌پرسی در اقلیم کردستان به خشونت کشیده شود، عراق آماده مداخله نظامی است. نخست‌وزیر عراق به مسئولان اقلیم کردستان هشدار داد و گفت: «آنها نباید با آتش بازی کنند.»

دولت مرکزی عراق همه پرسی اقلیم کردستان عراق برای استقلال را که در ۲۵ سپتامبر برگزار شده بود به رسمیت نمی‌شناسد و آن را مغایر با قانون اساسی کشور می‌داند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: