آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 21 مهر ماه 1396 = 13-10 2017

کره شمالی، بازهم وقوع زلزله/رزمایش آمریکا

وقوع زمین لرزه ای با قدرت ۲.۹ ریشتر در مجاورت محل آزمایش هسته ای کره شمالی به گمانه زنی ها در مورد آزمایش یک بمب هیدروژنی دیگر توسط پیونگ یانگ دامن زده است. در همین حال اعلام شد رزمایش دریایی مشترک آمریکا و کره جنوبی به زودی آغاز می شود

به گزارش مهر به نقل از ایندپندنت، مرکز زمین شناسی آمریکا اعلام کرد که زلزله ای با قدرت ۲.۹ ریشتر منطقه ای در مجاورت محل آزمایشهای هسته ای کره شمالی را لرزاند.

وقوع این زمین لرزه به گمانه زنی ها در خصوص آزمایش یک بمب هیدروژنی دیگر توسط پیونگ یانگ دامن زده است.

مرکز زمین شناسی آمریکا همچنین اعلام کرد که کانون این زمین لرزه در ۲۳ کیلومتری شمال شرق «سانگجیبائگام»- محلی شناخته شده برای آزمایش هسته ای کره شمالی- قرار دارد.

هرچند تحلیلگران نمی توانند با قاطعیت بگویند که علت وقوع این زمین لرزه، انجام آزمایش هسته ای بوده است؛ بسیاری از مشخصات این زمین لرزه مشابه آزمایشهای هسته ای پیشین کره شمالی است.

آخرین آزمایش هسته ای کره شمالی در روز سوم سپتامبر سبب وقوع زمین لرزه ای با قدرت ۶.۳ ریشتر شد که با اعتراض گسترده سازمان ملل متحد روبرو گشت.


رزمایش دریایی مشترک آمریکا و کره جنوبی

به گزارش خبرگزاری فرانسه ، نیروی دریایی آمریکا اعلام کرد کره جنوبی و آمریکا به زودی رزمایش دریایی مشترک خود را آغاز می کنند که نمایش جدید قدرت برابر کره شمالی بر سر آزمایش های هسته ای و موشکی آن خواهد بود.

ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا با انتشار بیانیه ای اعلام کرد ناو هواپیمابر یو اس اس دونالد ریگان و دو ناوشکن آمریکایی در رزمایش دریایی مشترک با کره جنوبی شرکت خواهند کرد.

در این بیانیه آمده است این رزمایش 16 تا 26 اکتبر در دریای ژاپن و دریای زرد و با هدف تقویت ارتباطات ، همکاری و مشارکت دوجانبه برگزار خواهد شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: