آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 23 مهر ماه 1396 = 15-10 2017

بازداشت مرتبطین با گروه "نشاط زندگی"

شماری از شهروندان مرتبط با یک گروه فکری از سوی نیروهای امنیتی بازداشت‌شده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سایت فرقه نیوز از دستگیری شماری شهروندان خبر داده که اقدام به تشکیل یک گروه فکری به نام «نشاط زندگی» کرده بودند.

فرقه نیوز نوشته است که مدیریت این گروه در سال‌های اولیه، صرفاً به عهده‌ی مؤسس آن بوده و پس از تعمیق فعالیت‌ها، دو نفر از اعضای مجرب بانام‌های «ال. سلحشور» و «م.سرابی» او را همراهی و مساعدت نمودند.

از تعداد افراد بازداشت شده و هویت دقیق آنان اطلاعاتی به دست نیامده است.

رسانه امنیتی فرقه نیوز افزوده است: «هرچند در ابتدا به دلیل فقدان انسجام تشکیلاتی در جذب افراد چندان موفق نبوده، لکن پس از گذشت چند سال و همراهی تعدادی از اعضای باسابقه، تشکیلات را قوت بخشیده و توانست علاوه بر داخل کشور، فعالیت این جریان را به خارج نیز گسترش دهد.»

این رسانه امنیتی مدعی شده که عقاید، افکار و اندیشه‌های سرکرده جریان انحرافی نشاط زندگی به‌عنوان مؤسس و بنیان‌گذار فرقه‌ متأثر از مکاتب و عقاید افرادی نظیر یوگاناندا، سای بابا و باباجی است.

این رسانه امنیتی در ادامه می افزاید “هرچند در ابتدا به دلیل فقدان انسجام تشکیلاتی در جذب افراد چندان موفق نبوده، لکن پس از گذشت چند سال و همراهی تعدادی از اعضای باسابقه، تشکیلات را قوت بخشیده و توانست علاوه بر داخل کشور، فعالیت این جریان را به خارج نیز گسترش دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: