آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 24 مهر ماه 1396 = 16-10 2017

منبع حکومتی: آیا واقعا ترامپ دیوانه است؟

آیا واقعاً ترامپ دیوانه و احمق است؟

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران: تحلیل سخنان به ظاهر احمقانه ترامپ را می‌توان در سخنان رئیس جمهور فرانسه یافت، آن‌گاه که گفت ما با ترامپ در زمینه وجود نقایص و کاستی‌های برجام هم عقیده‌ایم ولی معتقدیم به‌جای خروج از برجام باید آن را تکمیل کرد و ... .

شاید برای فهم بهتر وقایع چند وقت اخیر، اندیشیدن درباره سوالات زیر کمک کننده باشد:

آیا واقعا ترامپ دیوانه و احمق است؟ علت تلاش برخی تحلیگران داخلی وخارجی برای اثبات تحمیق ترامپ چیست؟ آیا واقعا سیاست‌های آمریکا توسط یک احمق نوشته می‌شود؟ آیا اصلاً سیاست‌های آمریکا وابسته به افراد است؟ آیا رؤسای جمهور آمریکا که به تناسب زمان از بین بازیگران، سیاستمداران، دانشگاهیان، تاجران و یا چهره‌های کارتونی انتخاب می‌شوند، قادر به سیاستگذاری کشوری مثل آمریکا هستند؟ آیا سوق دادن افکار عمومی به دشمنی با شخص به‌جای یک تفکر لیبرالی که بر کشور آمریکا حاکم است، زیرکانه نیست؟ آیا واقعاً کشور آمریکا را یک دیوانه اداره می‌کند یا یک کشور جنایتکار برای رسیدن به مقاصدش خود را به دیوانگی زده؟

یادمان نمی‌رود هشت سال پیش که اوباما با شعار تغییر به مسند ریاست جمهوری نشست، خیلی‌ها دست به قلم شدند برای اثبات تغییر در رفتار آمریکا. همان موقع رهبر معظم، این تغییر را به دستکش چرمی بر دستان آهنین تعبییر کردند و چه تعبییر زیبایی و چه زود این نگاه تعبییر شد، با سیاست‌های خصمانه اوباما در منطقه و تولد نوزاد شیطانی داعش، چه قدر خوشبین هستند کسانی که هنوز فرق دست آهنین و دستکش را نفهمیده‌اند.

آیا واقعاً کشورهای اروپایی با سیاست‌های آمریکا فاصله گرفته‌اند؟ آیا اصلاً می‌توان استقلالی برای کشورهای اروپایی و آمریکا قائل شد؟ آیا می‌توان فرض کرد که منافع این دول در مورد ایران و جهان با هم ناسازگار هم می‌تواند باشد؟ تجربه و گذشته تاریخ ایران پس از انقلاب چیز دیگری می‌گوید. آنان که دچار این تصور خطا شده‌اند، مخالفت اروپا و امریکا با ایران را در از دست رفتن منافع مادی ایران تصور کرده‌اند و چه تصور خامیست که دشمنی امریکا و اروپا با ایران را فقط حفظ منافع در ایران بدانیم و به این خیال خام با زمینه‌چینی فراهم نمودن منافع اروپا در ایران به خیال خام خود بین اروپا و امریکا فاصله بیاندازیم.

اروپا و امریکا برای دشمنی و از بین بردن نظام در ایران ده‌ها برابر آنچه می‌توانستند در ایران کسب کنند، خرج کرده‌اند. کدام عقل منفعت طلب مادی حاضر است برای بدست آوردن چند هزار تومان پول بیشتر میلیونی خرج کند؟ البته نگاه ژرف اندیش حضرت امام خمینی(ره) و رهبری معظم انقلاب، بارها به ما نشان داده‌اند که هدف از دشمنی، کشور ایران نیست و آنچه برای از بین بردنش حاضرند اینگونه خرج کنند، تفکر ضد استکباری نظام ایران است، تفکری که اگر جهانی شود، نظام استکباری دول اروپایی و امریکایی دچار تغییر خواهد شد و این جنگ آمریکا و اروپا با ایران، جنگ بر سر ماندن یا نماندن است.

پس آیا با این تفاصیل، در این برهه حساس می‌توان فکر کرد که اروپا و امریکا دچار تفرقه شده‌اند؟ آن هم به‌خاطر یک فرد به قول خودشان دیوانه. آیا اصلا نظام حاکم بر این دول استکباری اگر وجود ترامپ به ضررشان بود اجازه ظهور چنین احمقی را به سیاست جهان می‌دادند؟ نباید شک کرد که این‌بار نوبت امریکا شده تا نقش دیوانه چاقو بدست را برای ترساندن حریف به‌عهده بگیرد؟

تحلیل سخنان به ظاهر احمقانه ترامپ را می‌توان در سخنان رئیس جمهور فرانسه یافت، آن‌گاه که گفت ما با ترامپ در زمینه وجود نقایص و کاستی‌های برجام هم عقیده‌ایم ولی معتقدیم به‌جای خروج از برجام باید آن را تکمیل کرد و در زمینه‌های توان نظامی و ‌... مذاکره را ادامه داد. و اینک آیا خبرهایی مبنی بر حمایت اروپا از برجام، باید ما را خوشحال کند؟ آیا باید از خبر سفر رئیس جمهور فرانسه به ایران خوشحال شویم؟ آیا باید اینکه اروپا در زمینه خروج از برجام با امریکا همراهی نمی‌کند را نشانه پیروزی فرض کنیم؟ آیا خروج از برجامی که طرف مقابل نه به جسم و نه به روح آن اعتقادی دارد و پایبند نبوده، بدتر است؟ یا اینکه همین برجام بی‌فایده را ادامه دهیم به‌امید اینکه بعد توافق بعدی طرف به مذاکرات پایبند شود؟

آیا واقعاً خروج از برجام در حال کنونی بیشتر به‌نفع ما نیست؟ آیا اگر فردا روزی، امریکا اعلام عدم خروج از برجام داد، باید باز به خیابان‌ها بریزیم و شادی کنیم؟ برای چیزی که دادیم و نگرفتیم! باز دزد و جانی قرار است به محل جرم و جنایت بازگردد؟!



shahab October 16, 2017 04:12 PM

درود
منبع حکومتی: آیا واقعا ترامپ دیوانه است؟
از نظر من ترامپ دیوانه باشد یا نباشد تفاوتی ندارد اما من میدانم شیاد ها دزدان و دروغ گوها قاتلان در ایران به لرزه افتاده اند اینها که برای ساکت کردن مردم کهریزک دارند همین ها سعید طوسی دارند این دیوانه احمد خاتمی پاچه خوار و امثال اینها قصه هفتاد من پهن از سرداران کیلویی که حوصله میخواهد فقط زنده باد دایناسور جنتی امیر ال قاتلین l o l

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی October 16, 2017 04:48 PM

دیوانه آن کسانی هستند که چشم یک انسان سالم را از حدقه چشمش بیرون می آورند و یا دست انسانی را قطع میکنند و یا انسانها را سنگسار میکنند و از بلندی به پایین پرت میکنند دیوانه کسانی هستند که برای توهین به رهبر بی سواد جمهوری اسلامی مردم را به زندانها بلند مدت محکوم میکنند و دیوانه کسانی هستند که مردم را در خیابانها با زنجیر و چاقو و چماق زخمی میکنند و در زندانهای خود شکنجه میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور October 16, 2017 05:27 PM

این اراذل و اوباش تمام دنیا را دیوانه و مخبط می بینند غیر از خودشان که عقاید تلفیقی تلقینی انان مربوط به ۱۴۵۰ سال قبل و باعث زشتکاری های متعدد در دنیا شده و هرگز یک جامعه ی سالم و متعادل و پیشرفته بوجود نیاورده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو October 16, 2017 06:34 PM

هرعاقل مردی درامریکا که سیاست تمام جهل امریکا در این سی و چندساله درخاورمیانه از افغانستان و ایراان و عراق و لیبی و سوریه با فهم و شعور انسانی قضاوت کند به روشنی روز برای مشخص میشود که تمامی فلاکت وفقرو دربدری مردم خاورمیانه و پیدایش و پرورش و چاق و چله شدن دیکتاورهای مذهبی چپاولگر و جنایتگررشد و نمو آنها ازمارمولک ها مسجدنشین به سوسمارهای آدمکش حکومت گر و چاق وچله امپریالیست اروپا به رهبری انگلیس و فرانسه و چین و روسیه دربست نتیجه اعمال و افکار جهل و خوش خیال سیاسیون امریکائی خواهد دید و مسلم است اگردر شرایط فعلی بخواهد اشتباهات سیاسیون گذشته امریکا را تصحیح کند باید درموجودیت و افکارترامپ ظهورکند- آزادی کشورفرانسه از سلطه هیتلرکه بدون حمایت مالی و نظامی امریکا مقدورنبود ازسی و چندسال گذشته حامی حکومت خمینی و خامنه ای بوده است !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Trump October 17, 2017 12:25 PM

ترامپ دیوانه نیست یک خودخواه به تمام معناست که خودش هم باورش نمیشه که ریس جمهور شده و فقط میخواهد قانون عوض کند و قانون بگذراد خودش هم نمیدونه چکار داره میکنه فکر میکنه ریس جمهور باید همش دستور بده و قدرتش را به رخ بکشه سیاست اصلان کار ترامپ نیست مثل ملاهای خودمان که خودشان هم باورشان نمیشه مملکت دستشان افتاده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: