آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 آذر ماه 1396 = 15-12 2017

قاضی: ولی فقیه کره شمالی باید مجازات شود

"توماس بورگنتال" که در دیوان بین‌المللی لاهه خدمت می‌کرد، یکی از سه قضاتی است که می‌گوید "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی باید بخاطر جنایاتش علیه بشریت مجازات شود.

بورگنتال یکی از بازماندگان اردوگاه آشویتس و زاخسنهاوزن است و درباره زندان‌های کره شمالی می‌گوید: معتقدم شرایط زندان‌های کره شمالی همانند اردوگاه‌های کار اجباری نازی است، یا حتی بدتر از شرایطی که من در جوانی در اردوگاه‌های نازی تجربه کردم یا در طول فعالیت‌هایم در حوزه حقوق بشر شاهدش بودم.

وی گفت: در هیچ جای دنیا شرایطی مشابه با زندان‌های کره شمالی وجود ندارد. اوضاع زندان‌های سیاسی این کشور را می‌توان بالاترین سطح از قساوت و بی‌رحمی دانست که کل جمعیت زندان در ترس و ارعاب به سر می‌برند.

به گزارش فرارو به نقل از واشنگتن پست، سه نسل از خاندان کیم بر کره شمالی به شیوه‌ای مطلقه و خودکامه حکومت کردند که در آن بر طبق اصول کیش شخصیت رهبران کشور نیمه خدایانی مقدس هستند. هر کس که رهبران یا سیستم را زیر سؤال ببرد به زندان کار اجباری برده می‌شود و معمولاً به حبس ابد متهم می‌شود. در برخی موارد با سه نسل از خانواده به زندان منتقل می‌شوند تا بذر "دشمنان ملت" به‌کلی از میان‌رود.

به گفته کارشناسان نزدیک به 130 هزار شهروند کره شمالی در چهار اردوگاه بزرگ زندانی هستند که وادار به انجام کارهای دشوار مانند کار در معدن می‌شوند و غذا، لباس و امکانات گرمایشی بسیار کمی دارند. رژیم کره شمالی برای جرائم خفیف‌تر اردوگاه‌های "بازآموزی" دارد. شرایط در آنجا نیز دشوار است، اما معمولاً زندانیان مدت‌زمان مشخصی را آنجا سپری می‌کنند.

شاهدان از زندانیان گرسنه‌ای خبر دادند که به دلیل جستجو برای غذای بیشتر اعدام شدند و بسیاری از دیگر زندانیان که براثر سوءتغذیه و کار زیاد (گاهی اوقات بیش از بیست ساعت کار روزانه در معدن) جان باختند.

قضات همچنین از تجاوز جنسی و سقط‌جنین اجباری شنیدند که در برخی مواقع منجر به مرگ زنان می‌شد.

یکی از بازمانده‌های زندان پزشکی بود که در تلاش برای فرار به چین بازداشت شد. او گفت که برهنه از پا آویزانش کردند، کتکش زدند و با آب‌وآتش شکنجه‌اش دادند و مخلوط آب و فلفل در دهان و بینی‌اش ریختند.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهند اردوگاه‌های زندانیان سیاسی هنوز هم فعال‌اند و چهار اردوگاه اصلی در تصاویر ماهواره‌ای کاملاً مشخص‌اند.

با توجه به ساختار بسته و کنترل‌شده حکومت بر کشور، کیم جونگ اون و حلقه نزدیکانش تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند. از آنجا که رهبر کره شمالی اجازه داده جنایات علیه بشریت در اردوگاه‌ها ادامه یابد، پس او متهم اصلی این پرونده محسوب می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: