آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 8 آبان ماه 1396 = 30-10 2017

یک زن معاون وزیر خارجه بحرین شد

پادشاه بحرین در حکمی برای اولین بار یک زن را برای پست معاونت وزارت خارجه این کشور تعیین کرد. به گزارش سایت النشره، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین اخیرا شش حکم سلطنتی را صادر کرد.

این دستورات شامل انتصاب جدید سفیران و معاونان و نمایندگان در وزارت خارجه بحرین است که از بین این دستورات یک مورد مربوط به انتصاب نخستین زن در پست معاونت وزارت خارجه این کشور است.

گویی با این انتصاب بحرین که عربستان را برادر بزرگ‌تر خود می‌داند همانند این کشور گام برمی‌دارد چرا که عربستان نیز اخیرا به زنان جایگاه بیشتری داده و برخی ممنوعیت‌ها را از آنها برداشته است.

به گفته مسئولان عربستان سعودی از آغاز سال ۲۰۱۸ زنان این کشور اجازه ورود به سه ورزشگاه‌ را خواهند داشت. این رفع محدودیت در پی اصلاحات گسترده‌ای است که از سوی ولیعهد عربستان سعودی هدایت می‌شود.

یک بانوی بلوچ ایرانی وزیر علوم امارات شد

یک بانوی 30 ساله بلوچ ایرانی در بین 9 وزیر زن جدید اعلامی امارات متحده به عنوان وزیر علوم انتخاب شده است.

به گزارش انتخاب، براساس گزارش رسانه های امارات متحده عربی، محمد بن راشدآل مکتوم، نخست وزیر امارات و حاکم شهر دوبی در صفحه توییتر خود از انتصاب وزرا و وزارتخانه های جدید نوشته و در بین این اسامی ، ساره امیری که اصالتا بلوچ و ایرانی است به عنوان وزیر علوم پیشرفته برگزیده شده است.

بلوچ های ایران که اکثرا سنی مذهب هستند در جنوب شرق ایران، در محروم ترین استان ایران، سیستان و بلوچستان زندگی می کنند.

براساس قوانین جمهوری اسلامی، سنی مذهب ها حق تصدی پست های بالای حکومتی از جمله ریاست جمهوری و وزارت را ندارند.

سالهاست فعالان حقوق مذاهب در ایران به دنبال اصلاح این قانون هستند ولی هیچ توفیقی نیافته اند.



Mohamad October 21, 2017 12:04 PM

خاك علم بر سر خامنه اى و رژيمش و قابل توجه آن دسته ايرانيانى كه شعار هاى نژادپرستانه ضد عربها اولين هم و غمشان است حالا ببينند كه همان عربها بالاترين پست ها را به زنان توانمند ايرانى ميدهند در حالى كه زنان ايرانى در كشور خودشان نه تنها از پست هاى كليدى محرومند بلكه سركوب ميشوند و حاكمان تلاش ميكنند با عرض معذرت از همه بانوان ايرانى آنها را به يك دستگاه ارضاى جنسى تبديل كنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: