آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 مهر ماه 1396 = 21-10 2017

بیانیه شورای امنیت در باره اوضاع کرکوک

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد آمریکا از دولت عراق می خواهد اوضاع در اطراف کرکوک را آرام و با محدود کردن تحرکات نیروهای دولت مرکزی در مناطق مورد مناقشه، از درگیری‌های بیشتر جلوگیری کند.

این در حالیست که منابع کردی از ورود شبه نظامیان شیعی حشد الشعبی که تحت امر نیروی قدس سپاه پاسداران است، به مناطق کردنشین کرکوک و اذیت و آزار ساکنان آن خبر می دهند.

در همین حال اعضای شورای امنیت در مورد بروز خشونت های اخیر در نزدیکی شهر کرکوک ابراز نگرانی کردند و از همه طرفها خواستند از تهدید و استفاده از زور خودداری کنند.

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل‌ در این باره گفت: نگرانی‌هایی درباره گزارشهای مربوط به تخریب و غارت خانه‌ها، کسب و کار و دفاتر سیاسی و هم‌چنین جابه‌جایی اجباری جمعیت غالب کردی از مناطق مورد مشاجره وجود دارد.

وی گفت: سازمان ملل‌ از دولت عراق می‌خواهد تا هرگونه اقدام لازم را برای متوقف کردن هرگونه تجاوز و نقض تعهدات و اطمینان یافتن از حفاظت همه شهروندان و سپردن همه مرتکبین جرایم مربوط به اعمال خشونت، ارعاب و جابه‌جایی شهروندان به دست عدالت، انجام دهد.

منابع رسمی کردی می‌گویند که در درگیری میان نیروهای دولتی و شبه‌ نظامیان شیعی با نیروهای پیشمرگه‌ کرد، حدود ۳۰ پیشمرگه جان خود را از دست داده‌اند.


اخبار مرتبط:
  • نیچروان بارزانی جانشین عموی خود شد
  • فیلم؛ پایین کشین پرچم رژیم تهران در اربیل


  • یک ایرانی October 21, 2017 04:33 PM

    این همه سال شهر کرکوک در دست کردها بود به هیچکسی آسیب وارد نشد عربها و ترکها خیلی هم آزاد بودند و زندگی خوبی داشتند ولی دو روز است که شهر به دست عربها افتاده شروع شده به تخریب و دزدی نیروهای قاسم سلیمانی هم خودشان از اگر مانند سپاه پاسداران و بسیج در ایران باشند از همه دزدتر و خطرناکتر هستند

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    Sam October 21, 2017 07:02 PM

    این تعداد از کشته های پیشمرگها هنوز تائید نشده ولی کشته شدن بیش از 150 کشته و 160 زخمی حشد شعبی رو ننوشتید که کاملا تائید شده است این پیشروی به دلیل خیانت حزب اتحادیه میهنی صورت گرفت، به امید خدا جنگ پرقدرت و واقعی رو حشر شعبی و بزدلهای ارتش عراق خواهند چشید

    گزارش یا اعتراض به این نظر


    Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
    به اشتراک بگذارید: