آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 30 مهر ماه 1396 = 22-10 2017

ایران؛ بازداشت یکی دیگر از نوکیشان مسیحی

ماموران امنیتی یکی دیگر از نوکیشان مسیحی در شهر دزفول را پس از احضار به ستاد خبری وزارت اطلاعات در همان مکان بازداشت کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از محبت نیوز، عبدالعلی پورمند ۳۸ ساله معروف به «احیا» از خادمین کلیسای خانگی «پیام آرامش» شهر دزفول روز پنجشنبه مورخ ۲۷ مهرماه ۱۳۶۹ ( ۱۹ اکتبر ۲۰۱۷) توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اهواز منتقل شده است.

منابع مطلع به ” محبت نیوز” می‌گویند؛ “ماموران ابتدا به منزل وی یورش بردند، اما این نوکیش مسیحی در خانه حضور نداشته و در زمین کشاورزی خود مشغول کار بوده است. ماموران لباس شخصی پس از بازرسی و تفتیش کامل خانه، تعدادی کتاب مقدس ، جزوه و سی دی را ضبط کرده و با خود می‎برند.

پس از آن ماموران امنیتی طی یک تماس تلفنی وی را احضار کرده و از او خواسته می‎شود به ستاد خبری وزارت اطلاعات در دزفول مراجعه کند که همان روز پس از مراجعه به این مرکز بازداشت می‎شود.

نوکیش مسیحی” عبدالعلی پورمند ” سه روز پس از بازداشت در روز شنبه ۲۹ مهرماه ( ۲۱ اکتبر) اجازه پیدا می‎کند تا دقایقی کوتاه به صورت تلفنی با خانواده خود گفتگو و وضعیت‏ش را شرح دهد و اعلام می‌کند که بازجویان به او گفته‌اند به زودی آزاد می‎شود.

“عبدالعلی پورمند” درحالی بازداشت شده که تنها دو ماه از ازدواج او می‌گذشت.

محبت نیوز مدعی شد گزارش‌ها ی تایید شده این نهاد، حاکی از آن است که سه نوکیش مسیحی که در روزهای گذشته بازداشت یا احضار شده بودند مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و تهدید شدند که باید یا منکر مسیح شوند و توبه کنند، یا فرار کنند و از کشور خارج شوند و یا از سوی ماموران لباس شخصی آنقدر مورد آزاد و اذیت قرار می‌گیرند تا کشته شوند.

در هفته‎های گذشته فشار و بازداشت نوکیشان مسیحی در استان خوزستان به خصوص شهر دزفول افزایش پیدا کرده است.

محمد علی ترابی، ۳۹ ساله که با نام «داوود» در بین ایمانداران مسیحی و دوستان شناخته می شود و از خادمین کلیسای پیام آرامش می باشد نیز ظهر سه‏‌شنبه ۱۸ مهر ماه ۱۳۹۶ در محل کارش در منطقه «قلعه سید» دزفول توسط نیروهای امنیتی بازداشت و او نیز به اهواز منتقل شد. ترابی نیز به خانواده خود خبر داده بود که به زودی آزاد خواهد شد، اما بازداشت او تداوم پیدا کرده و هیچگونه اطلاعی از وضعیت ایشان نیست .

تعقیب، آزار و اذیت، ارعاب، بازداشت، صدور احکام قضایی سنگین برای مسیحیان بویژه نوکیشان مسیحی فارسی زبان ایران در نظام جمهوری اسلامی سالیان است که توسط ماموران رسمی و غیر رسمی حاکمیت در حال انجام می باشد و بارها موجب اعتراض نهادهای دینی و حقوق بشری جهان قرار گرفته است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: