آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 دی ماه 1396 = 05-01 2018

سومین حمله موشکی حوثی‌ها علیه عربستان

ائتلاف نظامی به رهبری ریاض که در یمن با شورشیان مبارزه می‌کند، روز جمعه ۵ ژانویه بار دیگر حکومت ایران را به نقش داشتن در پرتاب یک موشک از سوی حوثی‌های شیعی به طرف عربستان سعودی متهم کرد.

به گزارش رادیو فرانسه، حوثی‌ها روز جمعه اعلام کردند که موشکی دیگری را به سوی استان "نجران" عربستان سعودی در نزدیکی مرز یمن پرتاب کردند. ریاض بلافاصله اعلام کرد که این موشک را در آسمان این استان منهدم کرده است.

از ماه نوامبر تاکنون، این برای سومین بار است که حوثی‌های یمن موشکی را به سوی عربستان پرتاب می‌کنند، اما در هر سه بار، این موشک‌ها از سوی سیستم دفاع ضدموشکی عربستان منهدم شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، ترکی‌المالکی سخنگوی سعودی ائتلاف عربی علیه شورشیان یمن، اعلام کرد که «این اقدام دشمنانه حوثی‌های مورد حمایت رژیم ایران، نشاندهنده دخالت تهران و حمایتش از شورشیان یمنی است».

این مقام نظامی عربستان ادامه داد که حمله موشکی حوثی‌های یمن مناطقی را هدف قرار داده بود که غیرنظامیان سکونت داشتند، اما با منهدم شدن این موشک فقط خسارات ناچیزی به بار آمد و این حمله هیچ قربانی نداشت.

آقای المالکی جامعه بین‌المللی را به «اتخاذ تدابیر جدی و مؤثر برای متوقف کردن نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از سوی حکومت ایران فراخواند».

بر اساس این قطعنامه‌ها، رژیم ایران نمی‌تواند خارج از قانون، به فروش و انتقال تسلیحات نظامی به ویژه موشک‌های بالستیک به گروه‌های نظامی اقدام کند.


اخبار مرتبط:
  • ایران؛ ویکی لیکس: آماده شدن آمریکا برای جنگ
  • دولت آمریکا: مسئله ما با مردم ایران نیست


  • Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
    به اشتراک بگذارید: