آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 5 آبان ماه 1396 = 27-10 2017

ایران؛ سوءاستفاده‌ جنسی از کودکانِ زباله‌ گرد

الهام فخاری، عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش در رابطه با بررسی وضعیت کودکان کار در شهر بیان داشت: در جلسه‌ای به نام "تهران امید دارد" با حضور نمایندگان NGOها، سازمان‌های مردم‌نهاد و مجموعه مدیریت شهری مقرر شد، یکسری راهکارها و پیشنهادها از طرف این افراد ارائه شود تا همه جوانب در رابطه با کودکان کار مورد نظرسنجی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا، وی تصریح کرد: در برگه‌های نظرسنجی از افراد خواسته شد که راهکارهایی در خصوص این کودکان ارائه دهند و اینکه برای این کودکان در شهر چه تهدیدهایی وجود دارد و چه فرصت‌هایی را می‌توان برای آنان ایجاد کرد. از آنجایی که تقریباً تمامی فعالان حوزه کودک در این نشست و نظرسنجی شرکت کردند، در نهایت نتیجه و راهکار مناسبی در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

وی افزود: در رابطه با اقدامات اخیر درباره جمع‌آوری کودکان، فرمانداری اعلام کرده است که برنامه جمع‌آوری متکدیان حرفه‌ای را عملی می‌کند، اما از طرفی بهزیستی تاکید می‌کند که این کودکان متکدی نیستند و باید توسط بهزیستی جذب شوند. نحوه اجرای این طرح به این دلیل که با سرعت و بدون دقت جلو رفته است، موجب نتیجه نامناسب شده‌است؛ به عبارتی اقدامات نامناسب فرمانداری نتیجه درستی نداشته است.

فخاری در رابطه با بحث کودکان زباله‌گرد بیان داشت: با کمیته‌ای که در رابطه با کودکان زباله‌گرد تشکیل شده، در ارتباط هستیم و امیدواریم که به یک راهکار مشترک در این خصوص دست پیدا کنیم. شهر ملک مشاع همه مردم است و زباله‌گردی و خطرات این کار برای کودکان باید گوشزد شود. کودکان اهمیت دارند و این مشکل باید به صورت ریشه‌ای حل شود.

وی با اشاره به برخی کارگاه‌های تفکیک زباله که به کودکان خوابگاه داده‌اند، گفت: اغلب این کودکان بیماری دارند، اما مسئله بیماری نسبت به سایر مشکلات این کودکان در اولویت نیست، چرا که از اغلب این کودکان سوءاستفاده‌های جنسی می‌شود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: