آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 29 آذر ماه 1396 = 20-12 2017

ايران شش میلیون تحصیل‌ کرده بیکار دارد!

رئیس­ کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خبر داد بنا بر آمار رسمی دولت، حدود ۵ تا ۶میلیون نفر در جامعه فارغ التحصیلان کشور بیکار داریم.

به گزارش تسنینم، غلامرضا تاجگردون با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه سه میلیون و 200 هزار نفر بیکار در جمعیت فعال کشور داریم و در جمعیت غیرفعال هم سه میلیون و 950 هزار نفر بیکار است افزود: 25 میلیون و 790 هزار نفر جمعیت فعال داریم که از این مقدار 22 میلیون و 588 هزار نفر شاغل و سه میلیون و 203 هزار نفر بیکار هستند.

وی ادامه داد: در جمعیت غیرفعال، با تحصیلات عالی 5 میلیون و 452 هزار نفر بیکار داریم، یعنی حدود 6 میلیون نفر تحصیل کرده بیکار داریم که از ظرفیت اقتصادی آنها استفاده نمی کنیم.


بحرانی در حال نزدیک شدن است

نایب‌رئیس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق تهران می‌گوید: هم‌اکنون وضعیت بیکاری در کشور به شرایط نگران‌کننده و بحرانی درحال نزدیک‌شدن است و ما می‌بینیم براساس آمارهای رسمی بیکاری در افراد تحصیلکرده به حدود ۳۰درصد رسیده است.

به گزارش تسنیم، احمد کیمیایی اسدی گفت: پروژه‌های عمرانی متوقف می‌شوند و عملا بخشی از پیمانکاران بخش خصوصی بیکار می‌شوند و یا دریافت مطالباتشان باقی می‌ماند و واحدهای تولیدی و بخش خصوصی واقعی دیگر توان تحمل فشارهای جدید را ندارد.


آیا این نرخ به مردم اعلام شده است؟

از سوی دیگر محمد عطاردیان، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی می‌گوید اگر در راه‌اندازی «سند ملی اشتغال» تعجیل نکنیم، شیرازه امور از هم می‌پاشد و نرخ بیکاری روزبه‌روز بیشتر می‌شود. او ریشه‌کن‌کردن فقر مطلق را در شرایط کنونی ممکن نمی‌داند و معتقد است اعدادی که توسط مبادی رسمی کشور برای بیان نرخ بیکاری استفاده می‌شود، صحت ندارند.

به گزارش شهروند، برخی کارشناسان معتقدند که نرخ بیکاری واقعی در کشور از ٢٥‌درصد هم تجاوز می‌کند. شما نرخ واقعی بیکاری را به کدام عدد نزدیک‌تر می‌بینید؟

٢٥‌درصد که خوب است! ٢٥‌درصد هم اگر بیکار داشته باشیم، خوب است. نرخ واقعی بیکاری بالاتر از این حرف‌هاست. تنها در جامعه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کشور یک نرخ بیکاری ٤٥‌درصدی وجود دارد که این نرخ در خانم‌ها به ٦٠‌درصد هم می‌رسد. آیا این نرخ به مردم اعلام شده است؟

آینده اشتغال کشور را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

داستان غم‌انگیزی است. اگر قرار باشد با همین فرمان ادامه دهیم، مملکت زمین می‌خورد. ما این هشدار را بارها و بارها به حکومتی‌ها داده‌ایم و از آنها درخواست کرده‌ایم كه با به کار گرفتن نهادهای مختلف کشور را نجات دهيم.



arzhang December 20, 2017 11:36 AM

همانطورکه بارها شده اخوندا با ۳ میلیون طرفدار فریب خورده خود توانستن حکومت کنند با ۳ میلیون هم میشه انقلاب کرد و این اتفاق خواهد افتاد که از قدیم گفته اند دیر یا زود داره ولی سوخت وسوز نداره وفقط باید دعا کرد انقلاب زودتر از اشوب بیاد چون ۵ میلیون بیکار ۵ میلیون حلبی نشین ۵ میلیون معتاد مثل باروتی هست روی نفت که هر موقعی میتواند به انفجار تبدیل بشود

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو December 20, 2017 06:49 PM

میگن اگر دنبال کلاغ راه بییفتی در بیابان سرگردون میشی - آهای مردم دنبال آخوندها راه افتادید دربیابان فقرو فلاکت و بیکاری و معتادی وتن فروشی و خانه بدوشی سرگردون تون کرد - بفرمائید جانم حوزه انتخاباتی کجاست هنوز میشه رای بدم -

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: