آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 5 آبان ماه 1396 = 27-10 2017

بازداشت یک روحانی جوان منتقد رهبر در قم

خبرگزاری هرانا – صبح امروز، نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل محمد مهدی نکونام، فرزند آیت الله نکونام روحانی منتقد دربند، اقدام به تفتیش منزل و بازداشت وی کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز، نیروهای امنیتی از سوی دادگاه ویژه روحانیت شهر قم با مراجعه به منزل محمدمهدی نکونام اقدام به تفتیش منزل، ضبط وسایل و بازداشت نامبرده کردند.

نیروهای امنیتی بدون ارائه حکم بازداشت و تفتیش منزل این محل را حستجو کرده و تمام وسایل الکترونیکی-ارتباطی از قبیل تلفن های همراه و لب تاپ ها را ضبط و با خود بردند.

از دلایل و سرنوشت محمدمهدی نکونام که در کسوت روحانیون است پس از بازداشت اطلاعی در دست نیست.

روحانی جوان بازداشت شده امروز فرزند آیت الله محمدرضا نکونام است که هم اکنون در زندان ساحلی قم به سر می برد. محمدمهدی نکونام پیش تر در سال ۹۴ نیز مدتی را در بازداشت به سر برده بود.
آیت‌الله محمدرضا نکونام، روحانی منتقد متولد ۱۳۲۷، مورخ ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۳ پس از سخنان انتقاد آمیز در نفی «فیلترینگ و حرام خواندن اینترنت پرسرعت» با شکایت برخی از روحانیون بانفوذ در مراجع قضایی و امنیتی بازداشت و پرونده‌ای برای ایشان تشکیل شد.

محمدرضا نکونام با محکومیت ۵ سال حبس تعزیری علی‌رغم بیماری‌ و وضعیت نامناسب جسمی درحال حاضر در زندان ساحلی قم نگهداری می‌شود.

وی که یک تجربه سکته مغزی را در زندان پشت سر گذاشته از افزایش فشار و قند خون همراه با کاهش بینایی بعنوان تبعات این وضعیت پزشکی رنج می برد. با این حال مسئولین این زندان در مواردی از ارائه داروهای تجویزی وی در زندان ممانعت به عمل آورده‌اند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: