آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 آبان ماه 1396 = 02-11 2017

اظهارات تنفر برانگیز عامل حمله نیویورک

رئیس جمهور آمریکا با انتشار توئیتی خواستار اعدام عامل حمله منهتن در نیویورک شد.

به گفتۀ دادسرای فدرال آمریکا، عامل عملیات تروریستی منهتن، سیف الله سایپُف، نه فقط از اقدام تروریستی خود ابراز ندامت نکرده، بلکه در جریان نخستین بازجویی ها نسبت به عمل خود اعلام رضایت نیز نموده است. او حتا خواستار آن شده که پرچم گروه دولت اسلامی در اتاقش در بیمارستان نصب شود. سیف الله سایپُف در جریان دستگیری اش بعد از سوءقصد تروریستی منهتن زخمی و به بیمارستان منتقل شد.

در واکنش به این اظهارات رئیس جمهوری آمریکا، دونالد ترامپ، در صفحۀ توئیترش نوشت که این فرد "هشت نفر را کشته و دوازده نفر دیگر را زخمی کرده و حال خواستار نصب پرچم داعش در اتاقش در بیمارستان نیز شده است." چنین فردی به گفتۀ رئیس جمهوری آمریکا "مستحق اعدام است."

به گزارش رادیو فرانسه، دادستان منهتن، "جون کیم"، نیز از قرار با این نظر رئیس جمهوری موافق است و خواستار اجرای فرآیند قضایی شده که به موجب آن می توان علیه متهم تقاضای اعدام کرد. پیشتر رئیس جمهوری آمریکا خواستار انتقال عامل اقدام تروریستی منهتن به زندان گوآنتانامو شده بود.

سیف الله سایپُف که از طریق قرعه کشی اجازۀ اقامت در ایالات متحد آمریکا را یافته در بازجویی هایش تصریح کرده که تحت تاثیر ویدیوهای تبلیغاتی گروه دولت اسلامی قرار گرفته و از یک سال پیش در فکر انجام اقدام تروریستی اش بوده و برای این منظور در بیست و دوم اکتبر گذشته آزمایش هایی با خودرواش انجام داده است. او همچنین گفته است که در ابتدا قصد داشته طی مسافتی نسبتاً طولانی – تا پُل معروف بروکلین – با کامیون از روی عابران و دوچرخه سوران عبور کند.

بازجویان هزاران تصویر و ویدیوی تبلیغاتی دولت اسلامی را در تلفن همراه متهم به دست آورده اند. برخی از تصاویر و ویدیوها صحنه های سربریدن زندانیان و اسیران توسط گروه داعش و برخی دیگر اجساد مثله شدۀ آنان را نشان می دهند که از روی شان به وسیلۀ تانک عبور کرده اند.

در این حال، پلیس قضایی فدرال نیویورک اعلام کرده که در چارچوب تحقیق در مورد عملیات تروریستی منهتن یک ازبک تبار دیگر به نام محمدزویر قدیروف را شناسایی کرده و تحت تعقیب قرار داده است. به گفتۀ پلیس فدرال آمریکا سیف الله سایپُف با محمدزویر قدیروف و یک ازبک تبار دیگر در تماس بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: