آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 12 آبان ماه 1396 = 03-11 2017

تهران شش هزار خیابان‌خواب غیرمعتاد دارد

کیهان لندن : شش هزار نفر از کودکان و زنان کار، دختران خیابانى، مبتلایان به بیماری‌هاى روانى مزمن و کسانى که براى یافتن شغل به تهران مى‌آیند بدلیل نداشتن جا و مکان در کنار معتادان شب را به صبح مى‌رسانند. آنها به علت نداشتن زندگى عادى و با ثبات ریخت و قیافه شان نیز کاملا شبیه معتادان مى‌شود.

پرویز افشار سخنگوى ستاد مبارزه با مواد مخدر مى‌گوید هشت هزار معتاد را اخیرا از خیابان‌ها جمع آورى کردیم اما مابقى ساکنان کنار خیابان که بیشتر از شش هزار نفرند به همان اندازه معتادان بى سر و سامانند. افشار مى‌گوید مشکل خیابان خواب‌ها با جمع آورى هرچند یکبار آنها حل نمى‌شود چون چند ماه بعد دوباره به خیابان باز مى‌گردند. علت اصلى تکرار این چرخه هم این است که به تصور سازمان‌هاى مسؤول مانند ما تمام خیابان خواب‌ها معتادند ولى هنگام ساماندهى آنها متوجه مى‌شویم بیش از ٣۵ درصد این افراد به مواد مخدر اعتیاد ندارند اما شکل و شمایل آنها مانند معتادان است زیرا که در همان بیغوله‌ها و در همان شرایط کنار افراد معتاد زندگى مى‌کنند و متاسفانه عزم جدى براى سر رو صورت دادن به این وضع غم انگیز وجود ندارد و این درحالیست که هرکدام از این امور متولى مربوط به خود را دارد. وى تاکید مى‌کند که مسؤولان امر باید براى معتادانى که در مراکز خاص تحت درمان قرار مى‌گیرند و ترک اعتیاد مى‌کنند کار پیدا کند. ما در دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر با وجود امکانات بسیار کم براى چهار هزار نفر فرصت شغلى فراهم کردیم.

افشار یادآور شده که یکى از گروه‌هاى بسیار حساس و آسیب پذیر که احتمال شروع اعتیاد در میان آنها خیلى زیاد است کارگران بویژه کارگران جوامع صنعتى هستند و در مناطقى مانند عسلویه، خارک، سکوهاى نفتى، مناطق آزاد و دیگر نقاط صنعتى کشور متاسفانه تعداد معتادان زیاد هستند و با کمال تاسف باید اضافه کنم میزان اعتیاد در بین رانندگان وسایل نقلیه سنگین بسیار بالاست. بدبختانه گاهى اینگونه تبلیغ مى‌شود که رانندگان مى‌توانند با مصرف مواد مخدر کارایى خود را افزایش دهند. او گفت استفاده تریاک و محرک‌هاى صنعتى مانند شیشه در بین رانندگان رایج است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: