آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 18 آبان ماه 1396 = 09-11 2017

پیشنهاد برای بازکردن قفل آیفونِ ضارب تگزاس

پیشنهاد اپل به اف‌بی‌آی برای بازکردن قفل آیفونِ ضارب تگزاس

اپل می‌گوید بلافاصله پس از حادثه تیراندازی در تگزاس، به اف‌بی‌آی پیشنهاد داده است که می‌تواند قفل آیفون ضارب را باز کند.

به گزارش خبرآنلاین، دلوین کلی یکشنبه گذشته 26 نفر را در کلیسایی در تگزاس کشت و حالا سخنگوی اپل می‌گوید بلافاصله به اف‌بی‌آی اعلام کرده است که اگر نیاز دارند، می تواند قفل آیفون ضارب را باز کند. جالب اینجاست که اف‌بی‌آی به درخواست اپل پاسخ نداد.

از لحاظ فنی اگر کاربر آیفون به مدت 48 ساعت از گوشی خود استفاده نکند، حسگر اثر انگشت از کار افتاده و برای بازکردن گوشی نیاز به وارد کردن پین است و نکته قابل توجه اینکه پیشنهاد اپل برای بازکردن گوشی با اثر انگشت فرد مرده چه فایده‌ای داشته که پیشنهاد هم داده است.

در مورد کیس قبلی، اپل به اف‌بی‌آی برای باز کردن قفل گوشی سید فاروق، ضارف سن برناردینو کمک نکرد و جنجال بزرگی در این زمینه به پا کرد که در نهایت اف‌بی‌آی به کمک محققان اسرائیلی توانست گوشی را باز کند، اما در نهایت مدرک جدیدی هم علیه سید فاروقِ مُرده پیدا کند.

اما حالا اپل با چه انگیزه‌ای دستِ پیش گرفته است، کسی نمی‌داند؛ اما عدم پاسخگویی به موقع از سوی اف‌بی‌آی نیز قابل توجه است.

در حادثه تگزاس 26 نفر کشته شدند و حدس زده شد می‌توان از روی آیفون ضارب اطلاعاتی را به دست آورد که به درد پلیس و نیروهای امنیتی بخورد. شاید این حادثه ربطی به تروریسم بین‌الملل نداشته، و اف‌بی‌آی هم انگیزه‌ای برای باز کردن قفل آیفون نداشته است.

اما دیروز غیر مستقیم، کریستوفر کامبس، متخصص اف بی آی از رمزگذاری محصولات و استانداردهایی که باعث می‌شود اف‌بی‌آی نتواند در مواقع ضروری از آن بهره برداری کند؛ انتقاد کرد و گفت قوانین نمی‌گذارد ما قفل گوشی‌ها را باز کنیم.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: