آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 18 آبان ماه 1396 = 09-11 2017

آمریکا: زن ایرانی‌تبار به مقام قضاوت رسید

خبرگزاری ایرانشهر: برای دومین بار در تاریخ جامعه ایرانیان آمریکا، یک بانوی ایرانی تبار با حکم فرماندار کالیفرنیا به عنوان قاضی دادگاه‌های شهر سانتا کلارا منصوب شده‌است.

نهال ایروانی ثانی که در خلال سال‌‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ ریاست کانون وکلای ایرانی در آمریکا(IABA) مستقر در واشنگتن را به عهده داشته‌است، با حکم جری براون فرماندار ایالت کالیفرنیا از دوشنبه ششم ماه نوامبر ۲۰۱۷ فعالیت خود را در مجتمع دادگاهی سانتا کلارا آغاز کرد.

خانم ایروانی دانش آموخته رشته وکالت از دانشگاه اسنتفورد(۲۰۰۱)، حقوق قضایی از دانشگاه سانتا کلارا(۱۹۹۳) و جرم شناسی از دانشگاه کالیفرنیا در ایرواین(۱۹۹۰) است و پیشتر به عنوان معاون دادستان محلی در شهر سانتا کلارا به سیستم قضایی کالیفرنیا خدمت کرده بود.

خانم ایروانی همچنین در کمیته قضایی کانتی سانتا کلارا نیز عضویت داشته است که وظیفه آن بررسی صلاحیت نامزدهای قضایی (قاضی، دادستان، بازرس و سایر مقامات دادگاهی) و ارائه مشاوره به فرماندار ایالت برای انتصاب آنان است.

نهال ایروانی از دوران دانشجویی به فعالیت‌‌های فرهنگی و دانشگاهی درباره ایران علاقه داشته و با اتحادیۀ امورعمومی‌ ایرانی‌آمریکایی (PAAIA) که مدعی فعالیت‌های فرهنگی و دانشگاهی برای نزدیکی فرهنگی ایران و آمریکاست همکاری داشته است.

شهر سانتا کلارا بخشی از حومه شهر ایرانی نشین سن حوزه در شمال ایالت کالیفرنیا و در نزدیکی سانفرانسیسکو است و به دلیل مجاورت با «سیلیکون ولی» مرکز تجارت اینترنتی و فن‌آوری‌های اطلاعاتی جهان از اهمیت بالایی برخوردار است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: