آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 22 آبان ماه 1396 = 13-11 2017

احتمال وقوع پس‌لرزه‌ های شدید در غرب ایران

خبرگزاری آلمان در گزارشی که پیرامون زمین لرزه استان کرمانشاه منتشر کرده نسبت به وقوع پس‌لرزه‌های شدید در این استان هشدار داده است.

بر اساس این گزارش، احتمال وقوع این پس‌لرزه‌ها در روزها و حتی هفته‌های آتی نیز منتفی نیست. شدت پس لرزه‌های احتمالی در حدود ۶ ریشتر پیش‌بینی می‌شود. این پس‌لرزه‌ها می‌توانند باعث ریزش ساختمان‌های آسیب دیده و نیمه‌ویران شوند.

پروفسور مارکو بون‌هوف، رئیس بخش ژئومکانیک مرکز پژوهش‌های زمین‌شناسی آلمان در پوتسدام احتمال وقوع زمین‌لرزهای شدید در مناطق پیرامونی استان کرمانشاه را بسیار قوی می‌داند. به باور او در منطقه رشته کوه‌های زاگرس هر ۱۰۰ یا ۱۵۰ سال یک بار، زمین‌لرز‌ه‌ای شدید رخ می‌دهد.


کرمانشاه تا ۳ ماه می‌لرزد

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات مسکن گفت: زلزله‌هایی مثل زلزله کرمانشاه، پس‌لرزه‌های زیادی را به دنبال دارد و انتظار داریم که این پس‌لرزه‌ها تا ۲ یا ۳ ماه آینده نیز در منطقه ادامه داشته باشد.

علی بیت‌اللهی افزود: از حیث مسائل مربوط به ساختمان و مراکز جمعیتی، با اینکه طبق گزارش‌ها، آمار تلفات و خسارات لحظه به لحظه بیشتر می‌شود، اما کشور ما با یک خوش‌شانسی در این خصوص مواجه بوده است که این زلزله در منطقه‌ای با تراکم جمعیتی پایین رخ داده و اگر مشابه آن در اطراف کلانشهرها و با همین مقیاس رخ می‌داد، تلفات غیرقابل تصور بود.

منطقه وقوع زلزله کوهستانی است که در اثر این زلزله دسترسی جاده‌ای مسدود شده و در بخش‌هایی انسداد مسیر داشته‌ایم. در خصوص تخریب در آبادی‌های پراکنده منطقه در حال حاضر اطلاعات دقیقی در دست نیست و باید منتظر اطلاعات جدیدتر بود.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: