آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 9 آذر ماه 1396 = 30-11 2017

متحد خامنه ای به دنبال ترور نخست‌ وزیر لبنان

نخست‌وزیر لبنان گفته رژیم سوریه تلاش‌های زیادی برای کشتن وی انجام دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان امروز-پنجشنبه- حکومت سوریه را به تلاش برای ترور وی، متهم کرد.

الحریری همچنین دولت سوریه را به دست‌داشتن در ترور پدرش، متهم کرده است.

نخست‌وزیر لبنان مدعی شد پیروزی بر داعش در سوریه بیشتر از اینکه به نفع «بشار اسد» رییش‌جمهوری سوریه باشد، به نفع روسیه و حکومت ایران بوده است.

الحریری در مصاحبه با یک روزنامه فرانسوی گفت: «دشمنان بسیاری دارم، دشمنانی چون افراط‌گرایان (حزب الله) و دولت سوریه. دولت سوریه حکم اعدام من را صادر کرده است.

نخست وزیر لبنان هفته گذشته در جمع حامیان خود در بیروت گفته بود هرگز نمی‌پذیرد مواضع گروه‌ حزب‌الله لبنان بر برادران عرب تاثیر گذاشته یا امنیت و ثبات کشورهای آنها را تحت تاثیر قرار دهد.

سعد حریری گفت: از جایگاه خودم به عنوان نخست وزیر به شما حمایت شدیدم از حقوق اهل سنت را همانند دیگر مذاهب و طوایف در کشور اعلام می‌کنم. ما حقوقی داریم که آن را خواهیم گرفت و در قبال آن سستی نخواهیم کرد چون این حق ماست. وظیفه من این است که کسانی که می‌خواهند لبنان را به سمت شر ببرند تا به مقاصد داخلی و خارجی خود برسند را ناکام بگذارم و مقابل‌شان بایستم و این کار را خواهم کرد و با آنها روبه‌رو خواهم شد.

وی افزود: ما در منطقه هدف قرار گرفته‌ایم اگر با درایت اوضاع را رتق و فتق نکنیم کشور وارد بیراهه‌های دشوار و ویرانگی می‌شود. به تعلیق درآوردن موضوع استعفا به درخواست میشل عون دادن فرصتی برای بررسی درخواست‌ها و شروط اصلی ماست تا لبنان را از آتش‌ها و جنگ‌های منطقه در امان نگه داریم و سیاست خویشتن‌داری را عملا با اقدامات و سیاست‌های بعدی و پایبندی به توافقنامه طائف اجرایی کنیم که بارها آن را اعلام کرده‌ایم. ما نمی‌پذیریم حزب‌الله لبنان بر برادران عرب‌مان تاثیر بگذارد و امنیت و ثبات کشورهایشان را هدف بگیرد. جدیتی در این زمینه درباره ارتباطات و مذاکرات برای پاسخگویی به شروط و طرح‌های‌مان وجود دارد که باید براساس آن عمل کنیم.



سهیل November 17, 2017 10:14 PM

میدانستید در جنگ 33 روزه، دو پاسدار ایرانی به دلیل اینکه درجه نظامیشان ارتقاع پیدا نمی کرد،به ارتش اسرائیل پیوستند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


اردلان November 19, 2017 11:40 AM

تاجائیکه با بودن احزاب قدرتمند و حامیان اصلی رژیم آخوندی چون حزب دمکرات آمریکا و حزب کارگر انگلیس و لیبرال در آلمان در این میان و در نهایت آقای ترامپ و مکرون باید بتوانند به آن اهداف غیر ممکن و یا بسیار مشکل در لبنان دست بیابند! و اما آیا آنها خواهند توانست استراتژی خود را در این کشور اعمال نمایند و یا غیر، گذر زمان نشاندهنده آن خواهد بود که باید صبورانه آن را دنبال کرد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی November 19, 2017 02:46 PM

واقعیت اینست که تشکیلات حزب الله لبنان ازهمان ابتداکه توسط جمهوری منحوس اسلامی پی ریزی شد براساس یک برنامه جامع واستراتژیک منطقه ای بود بدین معنا که بتواندباهزینه کردنهای بزرگ وسازماندهی گسترده آنرا بعنوان نیروئی تحت عنوان جبهه مقاومت درمقابل اسرائیل قراربدهد البته که جمهوری اسلامی درطی همه این دورانها ازگلوی مردم ایران ازیکسو، ونادیده گرفتن طرحهای عمرانی وتوسعه آموزش وارتقاء سطح رفاه وبهداشت و ایرانیان چشم پوشید تا بتواند بهرشکل ممکن ساختاراین تشکیلات تروریستی را توسعه دهد ونیرووسلاحهای موردنیازآنرا تامین نماید درواقع سازماندهی حزب الله برای جمهوری اسلامی نه بعنوان یک ساختار تدافعی مقاومت، که یک اهرم فشار و یک بازوی حمایت ازتروریسم، وپرورش دهنده تروریسم اسلامی ونیروئی برای مداخلات نظام ملایان است که بطورقطع باید منهدم شود

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang November 26, 2017 01:32 PM

تا چند روز پیش اخوندا خوشحال بودند که در پروپاگاندا سیاسی خود موفق شده اند که دلیل استعفا سعد حریری ان نبوده که اخوندا و حزب اله دشمن لبنان هستند بلکه عربستان ایشان و یا بچه هاش را به گروگان گرفته بود و حریری مجبور بوده یک دروغی که عربستان نوشته با ترس و لرز در تلویزیون قرات کند ولی اوضاع خطرناک لبنان با حرفهای حریری صحت دارد بطور مثال هفته قبل دبیرکل سازمان ملل در باره خطر جنگ اسرائیل و حزب‌الله هشدارداد و دلیل ان را در دست داشتن جنگ افزارحزب الله دانست که غیرقانونی هست وخواهان اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت مبنی بر خلع سلاح حزب الله تاکید کرده همان نگرانی که سعد حریری دارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


irani November 30, 2017 03:05 PM

باید نوشت نوکر خامنه ای در سوریه ازطرفی دیگر اربابان خامنه ای در اروپا به رهبری ترزا می از انگلیس برای نجات رژیم اخوندی از عربستان میخواهند محاصره یمن را بردارد یعنی ادامه جنگ نیابتی و ۱ - فروش بمب و اسلحه بیشتر ۲- حفظ وضعیت موجود و نگهداری چند مدت دیگر خامنه ای ۳ - فرستادن وزیران خارجه المان و انگلیس و فرانسه با خانم موگرینی به امریکا برای نجات سفره بخور و بچاب برجام. حال باید دید دونالد ترامپ و کنگره امریکا برای ماندن یا رفتن رژیم اخوندی چه معامله ای با همپیمانان اروپای خود را بر می گزینند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: