آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 آبان ماه 1396 = 18-11 2017

صدور حکم ۱۸ سال حبس برای بهاییان در زاهدان

خبرگزاری هرانا – شعبه ۳ دادگاه انقلاب شهر زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان، ۶ شهروند بهایی ساکن این استان را به اتهام عضویت در تشکل جامعه بهایی مجموعا به تحمل ۱۸ سال حبس تعزیری محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ۶ شهروند بهایی ساکن شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان، توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب شهر زاهدان محاکمه و محکوم شدند.

هوشنگ مختاری ساکن سراوان، بیژن اسلامی مهدی آبادی ساکن خاش، علی محمد اَنوری علی آبادی ساکن ایرانشهر، بهادر کامجو ساکن چابهار، روشن بارقی ساکن چابهار و فهیمه اسحاق نور آبادی ساکن چابهار هویت این شش شهروند بهایی گزارش شده است.
یک منبع مطلع در مورد وضعیت این افراد به گزارشگر هرانا توضیح داد “هر شش شهروند از ساکنان استان سیستان و بلوچستان هستند، این افراد در اردیبهشت ماه ۹۶ توسط مامورین وزارت اطلاعات در شهر زاهدان مورد بازجویی قرار گرفتند و پرونده ای علیه آنان به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق “عضویت در تشکل جامعه بهایی” که در متن حکم از آن تحت عنوان “عضویت در فرقه ضاله” یاد شده تشکیل شد”

دادگاه این افراد مدتی پیش برگزار شده بود، بر اساس احضار صورت گرفته این افراد روز پنج شنبه مورخ ۲۵ آبان ماه توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب شهر زاهدان به ریاست قاضی محمدرضا صردی مورد ابلاغ حکم قرار گرفتند.

بنابر حکم ابلاغی هر کدامیک از این شهروندان بهایی به تحمل ۳ سال حبس تعزیری محکوم شدند.
این شهروندان که بعضا از جمله افرادی هستند که اماکن کسب آنان نیز به دلیل باورهای دینی پلمب شده است قصد دارند ظرف مدت ۲۰ روز پیش رو که مهلت قانونی تعیین شده است به این حکم اعتراض کنند.

این شهروندان بهایی در تمام مراحل بازجویی و محاکمه اتهام اقدام علیه امنیت کشور را رد کرده و صرفا خود را شهروندانی که به دلیل باور دینی تحت فشار قرار گرفته اند خواندند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: